וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי טפחות: "הרגיעה בשווקים טובה למניות הבנקים"

רותם סלע

4.11.2008 / 7:47



>> רונן מנחם, ראש מחלקת המחקר של בנק מזרחי טפחות, מסביר את העליות במניות הבנקים: "חלק מהתנהגות הבנקים בישראל נגזרת גם מקפיצת היד של הבנקים בעולם, שחתכו את קווי האשראי על רקע חוסר הוודאות הפיננסית והכלכלית. התבססות של הירידה בתנודתיות בשווקים תעיד על ירידה בחוסר הוודאות העסקית ותהווה חדשות טובות למניות בנקים".



מנחם מוסיף כי "הבנקים המסחריים בארץ מתנהגים בהתאם למצב במשק. כשיש ציפיות להתאוששות במצב הכלכלי במשק, המניות של הבנקים עולות על גבי ציפיות אלו, אשר מאותתות על עלייה בביקוש לאשראי, וכך מאותתות גם על הכנסות ורווחים בהיקפים גבוהים יותר".

לדבריו, גורם נוסף שמסייע לבנקים בעקיפין הוא הירידה במדדי המחירים. "הבנקים נהנים מירידה בציפיות לאינפלציה. החשש הוא כי אינפלציה גבוהה עשויה לפגוע בחלק מהלווים, שחובותיהם הצמודים למדד המחירים היו עולים בשיעור ניכר".



את העליות שנרשמו אתמול במדד מניות הבנקים מייחס מנחם לא לגורמים מקרו כלכליים, אלא לנגיד בנק ישראל. "העליות נובעות, לדעתי, מהתבטאות הנגיד בנוגע למצבם המשופר של הבנקים הישראליים", הוא מציין. לדבריו, המבנה של הבנקים מפוזר מספיק כדי למנוע מצב שבו בעיה של לקוח זה או אחר שנקלע לקשיים תגלוש ותיהפך לבעיה מערכתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully