וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א 25 הוסיף 1.4%; כי"ל איבדה עוד 4.7%

רותם סלע

4.11.2008 / 7:47



>> הבורסה של תל אביב סיימה את יום המסחר השני השבוע בעליות שערים. מדד ת"א 25 (מעו"ף) עלה ב-1.44% ל-760 נקודות ומדד ת"א 100 הוסיף 1.37% ל-676 נקודות. מחזור המסחר הסתכם ב-1.6 מיליארד שקל. לקראת סיום המסחר התגברו העליות על רקע פתיחת מסחר חיובית בוול סטריט.

מדד ת"א נדל"ן 15, שנסחר בירידות במרבית יום המסחר, עלה בסיום ב-1.1%. אפריקה ישראל התאוששה קמעה עם עלייה של 2%, לאחר ששלשום ירדה ב-6.8%. הירידות במניה היו עקב הורדת הדירוג של איגרות החוב של החברה בידי מידרוג.



"בימים הקרובים אנחנו צפויים המשך רגיעה והתייצבות, אלא אם כן יגיעו חדשות שיטרפו את הקלפים", אמר רועי לאופר, מנהל חדר העסקות של אקסלנס נשואה. רונן מנחם, ראש מחלקת המחקר של בנק מזרחי טפחות, סבור כי מגמת הרגיעה שעליה מדבר אלפר צפויה לסייע למניות הבנקים, שעלו אתמול בחדות.



שלשום חתכו שורה של בתי השקעות את תחזיות הצמיחה לישראל ולמדינות העולם. בנק ההשקעות UBS חתך את תחזית הצמיחה לשווקים המתעוררים ולישראל, שתחזית הצמיחה שלה קוצצה ל-1% ב-2009. מריל לינץ'



מניית דל"ק נדל"ן עלתה ב-2.9%, לאחר ששלשום איבדה 5.4%. החברה החליטה שלשום לחלק את מניות דלק נדל"ן כדיווידנד לבעלי המניות, מה שהפך את יצחק תשובה לבעל השליטה בדלק נדל"ן והוריד משקולת כבדה מצווארה של החברה.



סדרות האג"ח של דלק נדל"ן הגיבו אף הן בירידות חדות של 1.5%-3.5%. איגרות החוב של דלק נדל"ן הגיעו לתשואות חסרות תקדים בתקופה האחרונה עקב המשבר הפיננסי. סדרות האג"ח שלה נסחרות כעת בתשואות של 75.3% ו-89.4%.



מניית כי"ל איבדה עוד 4.7%. גלעד אלפר, אנליסט באקסלנס, קבע למניה מחיר יעד של 65 שקל - ב-76% יותר ממחירה בפתיחת המסחר אתמול.



מדד הבנקים עלה ב-2.8%. בנק הפועלים עלתה ב-2% ולאומי הוסיפה 3.3%. מנחם סבור כי את העליות במדד הבנקים ניתן ליחס לדבריו של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, על מצבם המשופר של הבנקים הישראליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully