וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצניחה החדה במחירי הסחורות מסמנת שארה"ב עשויה להיכנס למיתון ארוך

בלומברג

4.11.2008 / 7:47



>> הצניחה ההיסטורית במחירי הסחורות עשויה לאותת כי ארה"ב עומדת להיכנס למיתון הארוך ביותר מאז 81'. המיתון הארוך הקודם החל לאחר כניסתו של רונלד רייגן לתפקיד הנשיא ונמשך 16 חודשים.

מחירי הסחורות, כפי שנמדדו בידי "ג'ורנל אוף קומרס", נפלו בקצב שנתי של עד 56% בשבוע שעבר, השיעור החד ביותר מאז 49'. הנפט הגולמי, הנחושת והחיטה צנחו ביותר מ-50% מהשיאים שנרשמו השנה על רקע ההאטה הכלכלית בארה"ב.



"המגזר התעשייתי, שסייע לשמור על המיתון ברמה מתונה, נכנע לחלוטין - ואנו צריכים להתכונן למיתון חמור בהרבה", אמר לקשמן אכוטן, מנהל ב"אקונומיק סייקל ריסרץ אינסטיטיוט", האוסף את הנתונים בעבור "ג'ורנל אוף קומרס". "אפשר שזה ייראה כמו בשנות ה-80 המוקדמות, אבל זה יכול להיות גרוע יותר", הוא הוסיף.



גולדמן סאקס, שנחשב בעבר אחד התומכים הגדולים ביותר בסחורות, הזהיר ב-23 באוקטובר מפני "האטה כלכלית גלובלית חדה", שעשויה לגרום לנפילות נוספות במחירי הסחורות.



הנפילות בסחורות מאותתות על "האטה בצמיחה הגלובלית, שהיא חדה יותר ממה שראינו במיתונים האחרונים", אמר וולטר הלוויג, ממורגן אסט מנג'מנט. "כפי הנראה", אמר, "בתיק ההשקעות צריכה להיות הקצאת חסר לסחורות. הכסף הולך עתה להשקעות דפנסיוויות, כגון מוצרי צריכה וחברות שמפיקות תועלת מירידה במחירי הסחורות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully