וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה יהיה קצת לא אחראי להניח הנחות לגבי 2010 והלאה"

מאת מיכאל רוכוורגר

4.11.2008 / 7:47

למרות תשואות אג"ח של 98% ו-122%, מנכ"ל בוימלגרין קפיטל מקווה להציג הון עצמי חיובי ברבעון השלישי של 2009. הגירעון הצפוי בתזרים בסוף 2010: 140 מיליון שקל



>> על אף שאיגרות החוב סדרה א' (בהיקף של 178.7 מיליון שקל) וסדרה ג' (בהיקף של 255 מיליון שקל) נסחרות בתשואות גבוהות של 98% ו-122% - התקיימה אתמול אסיפת בעלי האג"ח של בוימלגרין קפיטל בצורה יחסית רגועה.



בעל השליטה שעיה בוימלגרין נעדר מהאסיפה, ובמקומו ציין המנכ"ל גיל טובול כי "למרות הזעזועים שפוקדים את השווקים אנחנו מאמינים כי העסקות למימוש נכסים (בעיקר המלונות של החברה בישראל, בהם שרתון מוריה באילת ושרתון סיטי טאואר), וכן מתחם אסותא בתל אביב - יושלמו בסופו של דבר". לדבריו, "מלבד בוימלגרין עצמו יש אנשים רבים שגורלה של בוימלגרין קפיטל חשוב להם".

נכון למחצית הראשונה של 2008 החובות של בוימלגרין קפיטל הסתכמו ב-1.3 מיליארד שקל. התחייבויות אלו כוללות הלוואה בהיקף של 727 מיליון שקל (שבגינה שועבדו מניות אזורים, וכן ניתנה ערבות אישית של בוימלגרין בהיקף של 25 מיליון דולר) שניטלה מבנק מזרחי לרכישת אזורים, הלוואה של 156 מיליון שקל מידי בנק הפועלים לרכישת מתחם אסותא, וכן האג"ח שהונפקו. ב-2009-2010 תצטרך בוימלגרין קפיטל לפרוע התחייבויות לבעלי אג"ח ולבנקים בהיקף של 160 מיליון שקל.



לפי הדו"ח שהוציאה בוימלגרין קפיטל אחרונה לרשות ניירות ערך, מציינת החברה כי להערכתה בסוף 2010 היא תגיע לגירעון בתזרים מזומנים בהיקף של 140 מיליון שקל. מנכ"ל בוימלגרין קפיטל מקווה להציג הון עצמי חיובי ברבעון השלישי של 2009.



"במידה מסוימת, בשוק שבו המניות מתנהגות כמו אופציות עם תנודתיות מטורפת, יהיה קצת לא אחראי להניח הנחות לגבי 2010 והלאה. מכך נובע הפער לגבי תזרימי המזומנים שלנו, שכן אין ביכולתנו להניח הנחות מהימנות לטווח כה רחוק", ציין טובול.



על אף שמניות אזורים צנחו ב-72% בשנה האחרונה ושווי הבטוחות שניתנו לרכישתה הצטמקו, ציין טובול כי "לבנק מזרחי טפחות אין כל בעיה עם החוב של בוימלגרין קפיטל. הם מבינים כי השווי הכלכלי של אזורים גבוה מהרבה משוויה בבורסה. רק ביום ראשון אכלנו צהריים עם ראשי הבנק ולא נתקלנו בחששות אצלם".



טובול סיפר כי בבוימלגרין קפיטל לא מתחרטים על רכישת אזורים, שכן לדבריו באותה התקופה בטח עדיף היה להשקיע באזורים ולא בקרקעות במיאמי.



טובול ציין כי החשיפה של אזורים לארה"ב קטנה מאוד, בישראל הפעילות מתקדמת ובחודש וחצי האחרון נמכרו כ-150 דירות. לגבי מזרח אירופה, ציין טובול, כי המכירות נעצרו, אך הפרויקטים בהקמה ממשיכים להתקדם. לגבי הודו לא היו לטובול הרבה בשורות חיוביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully