וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 35% בהיקף ההשקעות בחברות סטארט-אפ ברבעון השלישי

מאת גיא גרימלנד

4.11.2008 / 7:47

זאת, לעומת המצב בארה"ב, שבה נרשמה ירידה של 7% בהשקעות הקרנות



>> פירמת רואי החשבון קסלמן וקסלמן PwC ישראל מדווחת, במסגרת דו"ח ה-MoneyTree שלה, כי חברות היי-טק המגובות הון סיכון גייסו בישראל במהלך הרבעון השלישי כ-393 מיליון דולר - עלייה של 35% לעומת הרבעון הקודם, בו גויסו כ-291 מיליון דולר, ועלייה של כ-12% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בו גויסו כ-350 מיליון דולר.



זאת לעומת ארה"ב, שם קרנות הון סיכון השקיעו 7 מיליארד דולר ב-907 חברות ברבעון השלישי, ירידה של 7% לעומת 7.7 מיליארד דולר שהושקעו ב-1,033 חברות ברבעון השני. במהלך הרבעון בוצעו 10 עסקות גדולות, בהיקף של כ-217 מיליון דולר, המהוות 55% מסך ההשקעות שבוצעו ברבעון.

לדברי יוסי פילוס, שותף ומנהל תחום הייעוץ וההיי-טק ב-PwC, "מדובר ברבעון בעל רמת השקעות גבוהה עקב כמה עסקות גדולות במיוחד; שתי עסקות בהיקף העולה על 40 מיליון דולר, וארבע עסקות בהיקף העולה על 20 מיליון דולר. להערכתנו, רמת השקעה זו לא יכולה להישמר ברבעונים הבאים ולכן אנו צופים ירידה בהיקף ההשקעות בעתיד". מגזר התוכנה תופס את המקום הראשון בהשקעות ברבעון, עם 28 חברות שגייסו כ-123 מיליון דולר. 16 חברות במגזר התקשורת והרשתות גייסו כ-99 מיליון דולר.



בנוסף, שבע חברות ממגזר המוליכים למחצה גייסו כ-62 מיליון דולר. במגזר מדעי החיים גייסו 11 חברות כ-28 מיליון דולר לעומת תשע חברות שגייסו כ-16 מיליון דולר ברבעון הקודם. בשאר המגזרים, כמו האינטרנט, הקלינטק והמדיה, 16 חברות גייסו כ-80 מיליון דולר.



רובי סולימן, שותף בתחום ההיי-טק ב-PwC, אמר כי "בעוד שבארה"ב הושקעו ברבעון 1.2 מיליארד דולר בחברות קלינטק, בישראל, למרות התיאבון של קרנות ההון סיכון להשקעות בתחום, ההשקעות היו מזעריות".



עוד נתון מעניין עולה מאחוז הקרנות שלא ביצעו כלל השקעה ברבעון. הצפי היה שהקרנות יאטו את הקצב ברבעון השלישי וימנעו מהשקעות עד שהשווקים יירגעו. עם זאת, רק 28% מהקרנות לא ביצעו כלל השקעה ברבעון השלישי, שיעור דומה לזה שנרשם רבעונים אחרים בשנים החולפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully