וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא הנבחר יגיע לאולפן דרך סטארט-אפ ישראלי

מאת גיא גרימלנד

4.11.2008 / 7:47

הראיון עם המנצח בבחירות בארה"ב, שישודר ב-CNN, יעשה שימוש בפיתוח של חברת SportVu - הולוגרמה שתציג את אובמה או מקיין כאילו הם נמצאים באולפני השידור בניו יורק, אף שהם יהיו במטותיהם



>> בין אם בבחירות לנשיאות ארה"ב, שמתקיימות היום, יזכה ברק אובמה, או יהיה זה ג'ון מקיין, גם לזירת הבחירות האמריקאית חודרים הסטארט-אפים הישראליים: טכנולוגיה של חברת SportVu הישראלית עומדת לככב במשדר הבחירות המרכזי של רשת הטלוויזיה האמריקאית CNN.

מנכ"ל החברה, שמעון קצובס, מספר כי הטכנולוגיה שלהם תאפשר לאולפן השידור של CNN להציג את הנשיא הבא במעין הולוגרמה, מהסוג שרבים מחובבי מדע בדיוני מכירים מסדרת מלחמת הכוכבים. ההולוגרמה תוצג באולפן המרכזי בניו יורק, לצד המגישים שמובילים את המשדר.



מדי ארבע שנים מחפשת CNN גימיק טכנולוגי שיבדל אותה מרשתות השידור האחרות. השנה יהיה זה הפיתוח הטכנולוגי הישראלי. קצובס מסביר כי רשת CNN תוכל לראיין באופן בלעדי את המנצח בבחירות. הראיון יתקיים משיקאגו אם אובמה יזכה בנשיאות, או מאריזונה - אם מקיין יביס את הסקרים ויוכרז כמנצח.



ארבעה מגישים בכירים שמובילים את המשדר של CNN יראיינו את המועמד מהאולפן של CNN בניו יורק. הפיתוח שיפעל באולפן השידור של CNN יציג את המועמד בתצוגת הולוגרמה. הצופים יבינו שלא מדובר בדמות האמיתית הנמצאת באולפן (הדמות תהיה מעט שקופה), אבל האפקט, לטענת קצובס, יהיה משכנע. החברה הישראלית תאפשר למצלמות הסטודיו באולפן, המחוברות למסילות נעות, להציג את ההולוגרמה ב-360 מעלות, כך שמבחינת הצופים יהיה לה אפקט משכנע.התוצאה תהיה הולוגרמה שמציגה את אובמה ומקיין לצד המגישים של הרשת.



יד האלוהים מזווית אחרת



הפיתוח הטכנולוגי של SportVu מבוסס על טכנולוגיה דומה שהחברה הפעילה במשחקי ספורט. הפיתוח שלה מעבד תמונות בזמן אמת ממשחקי ספורט, ומציג אירועים שונים מזווית של 360 מעלות. חישבו למשל על "שער יד האלוהים" של דייגו ארמנו מארדונה במשחק גביע העולם - ארגנטינה מול בריטניה. לו הטכנולוגיה היתה קיימת ב-1986, היא היתה מצליחה להציג את הבקעת השער באמצעות ידו של מרדונה בזוויות שונות המצביעות באופן ברור על אי חוקיות השער.



במקביל, SportVu מציעה נתונים בזמן אמת על אירועים במשחקי ספורט המשודרים בטלוויזיה. אלה מעובדים תוך כדי שידור, ומוצגים לצופים במהלך השידור. SportVu עובדת כיום עם צ'רלטון וספורט 1.



SportVu נוסדה לפני שלוש שנים על ידי ד"ר מיקי תמיר, וממומנת על ידי משקיעים פרטיים וקרן SkyWalker. הרעיון לפיתוח ההולוגרמה פותח על ידי גל עוז, סמנכ"ל הפיתוח, ודניאל שור, מנהלת הטכנולוגיה ב-SportVu.



החברה מונה 15 עובדים, ולדברי קצובס, SportVu מוכרת את המוצר שלה מאז ינואר וכרגע היא מאוזנת תפעולית. העסקה עם CNN לא אמורה, לדעתו, לשנות את הפוקוס של החברה מהזרמת נתונים ממשחקי ספורט. העסקה הנוכחית עם CNN היא בהיקף של כמה מיליוני דולרים, וייתכן שתשמש מנוף לעסקות דומות. השאלה היא אם זה יספיק לה כדי לבסס את עצמה כמובילה בתחום, בייחוד לאור העובדה שרישום הפטנט עדיין לא הושלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully