וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיעים בכנס ג'רני: חברות ביוטכנולוגיה צריכות להשקיע במכירות - לא בטכנולוגיה

מאת אור הירשאוגה ופז וייסמן

4.11.2008 / 7:47

משתתפים בפאנל תוכנה: יזמים ששואפים לרווחים של 30 מיליון דולר בשנה צריכים לפנות לכיוון אחר



>> חברות סטארט-אפ צריכות ליצור ערך עבור המשקיעים - כעת חברות ביוטכנולוגיה חייבות לשים על עובדה זו דגש רב, אפילו יותר מאשר על הטכנולוגיה עצמה - זה היה המסר המרכזי בפאנל בנושא ביוטכנולוגיה ומכשור רפואי שנערך בכנס ג'רני של ארנסט אנד יאנג אתמול.

לפי ארנסט אנד יאנג, בישראל קיימות 850 חברות ביוטכנולוגיה, שגייסו ב-2007 יותר מ-400 מיליון דולר. השנה, בעקבות המשבר, חלה ירידה דרסטית בהשקעות בתחומים אלה.



בהתאם למצב העגום, פרופ' אבי לודומירסקי, שותף בקרן ההון סיכון ויטה לייף, אמר: "המשקיעים כיום בררנים הרבה יותר לגבי ההשקעות שלהם, ומה שחשוב הוא המחויבות להגיע לקו הסיום. חברה צעירה חייבת להציג את העתיד בפני המשקיעים לא במונחים של טכנולוגיה אלא במונחים של מכירות ושל החזר על השקעה".



עוד נערך בכנס פאנל "מגמות בתוכנה". דן אבידע, שותף בקרן ההון סיכון אופוס קפיטל, שהשתתף בפאנל, אמר: "בתחילת שנות ה-90 אנשים חשבו שלא יווצרו עוד חברות גדולות. אני זוכר שגוגל גייסה כסף בסוף שנות ה-90 ואנשים אמרו 'מי צריך עוד מנוע חיפוש'. אנחנו מחפשים חברות שיכולות ליהפך לגדולות מאוד. אם אתם יזמים ומקווים להגיע לרווחים שנתיים של 30 מיליון דולר, אציע לכם לפנות לכיוון אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully