וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמי פרס לחברות סטארט-אפ: שמרו את הכסף קרוב לחזה

מאת גיא גרימלנד

4.11.2008 / 7:47

מנהל קרן פיטנגו סבור כי שוויים של אקזיטים יירד. "חברות לא יחזיקו מעמד כי אין מקורות מימון. התוצאה - הן יירכשו אותן בשווי נמוך"



>> חכו עם הצמיחה - זה המסר של מנהל קרן פיטנגו חמי פרס לחברות סטארט-אפ שמתמודדות בימים אלה עם המשבר. פרס דיבר בפאנל אקזיטים והשקעות בתקופת אי ודאות כלכלית שנערך אתמול בכנס ג'רני 2008 של ארנסט אנד יאנג.



"השקעה בצמיחה בעת הנוכחית מובילה גם לתזרים מזומנים שלילי. העצה שלי לחברות - וזהו אינו כלל לגבי כולן - היא לצמוח רק אם יש את המשאבים המתאימים לכך", אמר פרס. "עם זאת, אם לחברה אין משאבים והיא צריכה לגייס כסף, עדיף להקריב חלק מהצמיחה העתידית כדי לייצב את העסק, ורק אז לצמוח".

עוד אמר פרס כי כיום משקיעים מחפשים פחות את המרכיב הטכנולוגי בחברות, אלא מחפשים להשקיע בחברות שמתנהלות באופן יעיל. "משקיעי הון סיכון מחפשים חברות סטארט-אפ שיכולות לגדול לבד - חברות רווחיות ובעלות תזרים מזומנים חיובי שפחות מושפעות מהשוק. חוץ מזה, קשה לומר אילו תחומי השקעות מועדפים, שכן המשקיעים נוטים שלא להשקיע כעת. לפני המשבר, התחומים המעניינים להשקעה היו אינטרנט סלולרי וקלינטק. כיום יש פחות השקעות בקלינטק כי המשקיעים מבינים שיש צורך בכסף רב כדי לממן חברות אלה, בעוד ששולי הרווח נמוכים. זה לא שאין צורך בקלינטק, אבל השיקול בהשקעה בחברה הוא יותר פיננסי מאשר טכנולוגי".



לגבי אקזיטים, פרס סבור שהשווי של רכישות צפוי להיות אטרקטיווי לחברות שפונות לאפיק המיזוגים והרכישות ומתכננות לרכוש חברות סטארט-אפ ישראליות. "חברות רבות לא יצליחו להחזיק מעמד בעצמן כי הן זקוקות למימון, אבל הוא לא זמין. התוצאה תהיה שחברות אחרות ירכשו אותן בשווי נמוך". פרס גם קרא ליזמים ולמשקיעי הון סיכון לנקוט בגישה ארוכת טווח ולהימנע מאקזיטים מהירים. "הזמנים משתנים. הדרך להנפקה ציבורית ארוכה מאוד. כדי להגיע להנפקות ולממש מניות של חברות בהן משקיעים, צריך לבנות חברות לטווח ארוך ולא לחשוב על בניית חברות מהירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully