וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: הדולר צפוי להתחזק מול השקל

TheMarker

4.11.2008 / 9:51

הירידה בשוק המניות האמריקאי דחפה משקיעים רבים לממש נכסים ולהגדיל את הביקושים לדולר במחצית השנייה של יום המסחר, כאשר הירידה במדד מנהלי הרכש האמריקאי משמשת כטריגר משמעותי


לאחר מסחר תנודתי שהביא את הצמד, ושקל, לרמת שפל של 3.7070, נסגר שער השקל בעלייה קלה מול הדולר סביב הרמות של 3.76 שקל לדולר. להערכת רודיאן רחנייב, אנליסט מטבע בכיר מפינוטק, הירידה בשוק המניות האמריקאי דחפה משקיעים רבים לממש נכסים ולהגדיל את הביקושים לדולר במחצית השנייה של יום המסחר, כאשר הירידה במדד מנהלי הרכש האמריקאי משמשת כטריגר משמעותי.

החוזה העתידי על הזהב סגר את המסחר ביום שני בעלייה של 1.2% בלבד לאחר רצף של עליות שדחפו את המתכת היקרה לרמת שיא של 739.70 דולר לאונקיה. הסיבות העיקריות לכישלון הזהב להחזיק ברמות הגבוהות הם הנתונים הקודרים מארה"ב. החוזה העתידי על הנפט צנח אמש ב-4 דולר לחבית, כאשר הסנטימנט השלילי בקרב המשקיעים פוסק שההאטה בעולם עשויה להביא לירידה משמעותית בביקושים לנפט.

הדולר האמריקאי רשם עליות ביום שני, כאשר אי הוודאות בבחירות לנשיאות בארה"ב, מעלה את דאגות המשקיעים בכל הנוגע לשווקים הפיננסים והכלכלה העולמית. התוצאה היא קיטון בלקיחת הסיכון בקרב הסוחרים ודהירה למפלט בטוח וחיפוש המזומן, השטר הירוק. הדולר נסחר סביב הרמות של 1.2630 מול היורו, סביב הרמות של 1.5805 מול הליש"ט וסביב רמות של 99.20 מול היין.

אמש פורסם סקר ISM, המודד את הפעילות של מנהלי הרכש בסקטור הייצור האמריקאי, הנתון נפל לרמה של 38.9 נקודות בלבד, מתחת לצפי העגום גם כך של 41.6 נקודות. תוצאה נמוכה מ-50 נקודות במדד, מצביעה על צמצום הפעילות בסקטור הייצור ודוחפת את המשקיעים להוציא כספם משוק המניות. כמו כן גורמת התוצאה הנמוכה, לירידה במדדים המובילים בארה"ב ומנגד גידול בביקושים לדולר.

השבוע צפויים הבנקים המרכזיים, בגוש היורו ובבריטניה, להפחית בריבית לטווח קצר לכל הפחות בחצי אחוז ולהעמיד את ריבית ה-BOJ על רמה של 4.0% וריבית ה-ECB ברמה של 3.25%. הרקע להפחתה הוא משבר האשראי וההאטה באזור המכבידים על היורו והליש"ט שממשיכים בדרכם דרומה.

היום תתמקד תשומת הלב במסע הבחירות לנשיאות ארה"ב, כאשר המתמודד הדמוקרטי, ברק אובמה מוביל על יריבו הרפובליקני, ג'ון מקיין. נראה, כי נצחונו של אובמה עשויי להטיב עם הדולר בשל שליטת הדמוקרטיים בקונגרס שתאפשר נקיטת צעדים משמעותיים בכדי להרים את השוק.

דולר/שקל: לאחר מסחר תנודתי שהביא את הצמד, דולר ושקל, לרמת שפל של 3.7070, נסגר שער השקל בעלייה קלה מול הדולר סביב הרמות של 3.76 שקל לדולר. הירידה בשוק המניות האמריקאי דחפה משקיעים רבים לממש נכסים ולהגדיל את הביקושים לדולר במחצית השנייה של יום המסחר אמש, כאשר הירידה במדד מנהלי הרכש האמריקאי שימשה כטריגר משמעותי. כמו כן, ציין אמש סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל, כי ישראל תתמודד עם המשבר העולמי מבלי להיכנס למיתון אבל ההתמקדות העיקרית של הבנק המרכזי היא שמירה על היציבות הפיננסית ותמיכה בצמיחה הכלכלית על ידי פיקוח על האינפלציה במשק המקומי.

זהב: החוזה העתידי על הזהב סגר את המסחר ביום שני בעלייה של 1.2% בלבד לאחר רצף של עליות שדחפו את המתכת היקרה לרמת שיא של 739.70 דולר לאונקיה. הסיבות העיקריות לכישלון הזהב להחזיק ברמות הגבוהות הם הנתונים הקודרים מארה"ב עם ירידה במדד מנהלי הרכש אשר מדגישה כי הביקושים הפיזיים לזהב ירדו על רקע ההאטה הכלכלית. הריצה של המשקיעים לדולר הורידה את מחירי הזהב מטה. החוזה העתידי על הזהב נסגר אמש סביב הרמות של 723.50 דולר לאונקיה.

נפט: החוזה העתידי על הנפט צנח אמש ב-4 דולר לחבית, כאשר הסנטימנט השלילי בקרב המשקיעים פוסק שההאטה בעולם עשויה להביא לירידה משמעותית בביקושים לנפט. מבחינה טכנית רמת התמיכה המשמעותית של החוזה על הנפט עומדת על 63.30 דולר לחבית. החוזה העתידי על הנפט נסגר אמש סביב הרמות של 64.00 דולר לחבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully