וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז 2007: UBS רשם רווח רבעוני של 251.9 מיליון דולר; צופה תנאים קשים ברבעון הנוכחי

סוכנויות הידיעות

4.11.2008 / 9:56

מניית UBS נפלה ב-59% מאז תחילת השנה לאחר שהבנק רשם את המחיקות הגדולות ביותר מבין הבנקים האירופים


, הבנק האירופי שרשם את ההפסדים הגדולים ביותר בעקבות משבר האשראי העולמי, דיווח היום על רווח רבעוני ראשון מאז 2007 בשל רווחי אשראי והחזרי מסים, אך הזהיר מפני תנאי השוק שישפיעו לרעה על תוצאותיו ברבעון הרביעי.

ענק הבנקאות השווייצי דיווח היום על רווח של 296 מיליון פרנק שווייצי (251.9 מיליון דולר) ברבעון השלישי של 2008 לעומת הפסד של 858 מיליון פרנק שווייצי ברבעון המקביל שנה קודם לכן. תוצאותיו החיוביות של UBS, לאחר ארבעה רבעונים רצופים של הפסדים, הסתייעו ברווח של 2.2 מיליארד פרנקים שרשם הבנק מהחזקת אג"ח של עצמו והטבות מס בסך 913 מיליון פרנק.

לרבעונים הקרובים, צפה UBS כי משבר האשראי העולמי והתנאים הקשים בשווקים הפיננסיים יוביל לירידה ברווחים בשל ירידה בעמלות שהבנק גובה עבור ניהול כספם של לקוחות עשירים. "מאז תחילת הרבעון הרביעי, היינו עדים לתנאים קשים במיוחד בשוקי המניות, האשראי והכספים בכל העולם. אנו צופים כי התנאים הקשים יימשכו וישפיעו על נכסי לקוחותינו, ולכן גם על רווחינו מגביית עמלות", צפה UBS.

מניית UBS נפלה ב-59% מאז תחילת השנה לאחר שהבנק רשם הפסדים ומחיקות בסך יותר מ-45 מיליארד דולר בעקבות משבר האשראי- יותר מכל בנק אחר באירופה. בחודש שעבר, במהלך סיוע דרמטי של ממשלת שווייץ, נאלץ UBS לקבל סיוע בסך 59.2 מיליארד דולר מהממשלה, שרכשה 9.3% ממניות הבנק ורכשה ממנו אג"ח להמרה בסך 5 מיליארד דולר.

במסגרת הסיוע הממשלתי, הילווה הבנק המרכזי השווייצי ל-UBS סכום של 54 מיליארד דולר לטובת הקמת קרן חוץ מאזנית שבה ישים UBS נכסים רעילים (ני"ע מגובי משכנתאות למיניהם) בשווי של 60 מיליארד דולר, מתוכם 31 מיליארד דולר בנכסים הקשורים לשוק האמריקאי, והיתר באג"ח שאינן אמריקאיות.

הבנק, בראשות המנכ"ל מרסל רוהנר, מנסה כיום לחדש את אמון המשקיעים, שמשכו מחטיבת ניהול הכספים שלו סכום שיא של 83.6 מיליארד פרנק שווייצי (71 מיליארד דולר) ברבעון השלישי של 2008. בחודש שעבר אמר רוהנר כי בעקבות הסיוע הממשלתי, ייוותר UBS ללא כל חשיפה לשוק המשכנתאות בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully