וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר איגוד הארצי של הטייסים על ייקור האגרות בנתב"ג: הפגיעה תוביל לפיטורי עובדים

זוהר בלומנקרנץ

4.11.2008 / 10:04

קברניט בועז חטיבה, פנה באופן יוצא דופן במכתב למנכ"ל משרד התחבורה



המאבק על ייקור האגרות בנתב"ג מרקיע לשיא חדש לקראת הדיון המכריע היום בוועדת הכלכלה של הכנסת. האיגוד הארצי של הטייסים התערב לראשונה והזהיר מפני "ההשלכות ההרסניות שתהיינה ליישום התוכנית, במתכונתה הנוכחית, על התעופה הישראלית".



יו"ר האיגוד הארצי של הטייסים, קברניט בועז חטיבה, פנה באופן יוצא דופן במכתב למנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, בדרישה למנוע את העלאת תשלומי האיגרות לנוסעים וחברות התעופה אשר פועלות בנתב"ג, כפי שמבקשת רשות שדות התעופה (רש"ת) - כך נודע -TheMarker.



עד כה הביעו התנגדותן למהלך יאט"א - הארגון הבינלאומי של חברות תעופה סדירות, אל על, ישראייר, ארקיע ופאנל חברות התעופה והזרות בישראל. "ענף התעופה מתאפיין ברמת תחרותיות גבוהה במיוחד ובשולי רווח נמוכים מאוד, גם בימים כתיקונם. בשנים האחרונות וביתר שאת בשנה האחרונה עלו מחירי הדלק בשיעור ניכר, דבר שהביא לפגיעה אנושה בכל חברות התעופה ואף לסגירתן של חברות רבות", פתחה פנייתו של יו"ר האיגוד המייצג כ-700 טייסים ומהנדסי טייס בארץ, למנכ"ל משרד התחבורה.



"לתעופה הישראלית הדברים חמורים שבעתיים. שכן, בנוסף סובלות חברות התעופה הישראליות גם מירידת שער הדולר ומעלויות ביטחון כבדות - שתי סוגיות שהן ייחודיות לתעופה הישראלית אשר מהוות נטל כבד עליה ומציבות אותה בעמדת נחיתות ביחס לתעופה הזרה. יתרה מכך: לגבי חברות התעופה הישראליות, חלה העלאת האגרות על כמחצית מנפח פעילותן בעוד שביחס לחברות הזרות ההשפעה היא שולית למדי", המשיך וכתב חטיבה לסיטרמן.



יו"ר איגוד הטייסים דוחה את נימוקי רש"ת וכותב בין היתר: "לעמדתנו, הטענה, כי עדכון האיגרות האחרון נעשה ב-1991 אינה רלוונטית. אנו משוכנעים כי גם לשיטתם של משרדי התחבורה והאוצר איגרות אינן מועלות אך ורק מכיוון שחלף זמן אלא מכיוון שקיים צורך, בהתחשב במכלול רחב של שיקולים ובחלופות שונות למימון הצורך. איגוד הטייסים היה הראשון לטעון ולדרוש כי יתוקנו ליקויי הבטיחות בנתב"ג וכי תחום זה הוזנח לטובת השקעות בתשתיות אחרות. עמדתנו זו קיבלה הכרה הן ע"י ועדת לפידות והן בדו"חות הביקור של ICAO ושל צוות ה-FAA. איגוד הטייסים אינו חוזר בו מטענותיו אלו, אך אנו בהחלט מוחים על הכוונה לממן את ההשקעות הנדרשות בדרך של פגיעה קשה ולא מידתית, בחברות התעופה ובראשן אלו הישראליות".



חטיבה אף מפרט במכתבו חלופות למימון הפרויקטים של רש"ת. כך לדוגמא פרויקט מערכת הבדיקה הביטחונית החדשה (HBS) בסכום של 90 מיליון דולר, "שכל תכליתו שיפור בבידוק הביטחוני של כבודת הנוסעים היוצאים, ניתן לממן ע"י אגרות ביטחון על הנוסעים היוצאים, כפי שמקובל בשדות תעופה נוספים בעולם. ניתן להטיל אגרה זו למשך תקופה מוגבלת עד להשלמת הפרויקט".



לסיכום כתב יו"ר האיגוד הארצי של הטייסים: "העלאת האגרות ע"י רש"ת, כפי שמתוכננת להתבצע כעת, תביא לפגיעה קשה בכל חברות התעופה הפועלות בנתב"ג. הפגיעה בתעופה הישראלית הינה חמורה במיוחד וקרוב לוודאי שתוביל לצמצום בפעילותן של חברות התעופה הישראליות ולפיטורי עובדים - דבר שיוביל דווקא לפגיעה בהכנסות רש"ת".



רשות שדות התעופה (רש"ת) מבקשת לייקר את איגרות הנוסעים והשרות לחברות התעופה, כדי להתמודד עם המשבר הפיננסי ולממן פרויקטים בתחומי בטיחות הטיסה והביטחון, בסכום של כשלושה מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully