וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר מקפיץ את האג"ח: עליות של 4%-6% בתל בונד

נתן שבע

4.11.2008 / 10:38

האיגרות של אפריקה עולות עד 12% והתשואה עליהן יורדת ל-35%; השחרים עולים עד 0.4%

זריקת העידוד הראשונה של האוצר בשוק איגרות החוב הקונצרניות מחזירה את העליות לשוק זה. לאחר שבעה ימים של ירידות פותחים מדדי התל בונד בעליות של 4%-5%. מדד התל בונד 20 עולה ב-3.9%, מדד התל בונד 40 מוסיף 5.9% ומדד התל בונד 60 מתחזק ב-4.7%.

על פי הוראת השעה של האוצר, קופות הגמל, קרנות הפנסיה וביטוחי המנהלים יוכלו לרכוש איגרות חוב קונצרניות בשוק ולהציגן במחיר עלות ולא לפי מחיר השוק. מדובר ברכישות של עד 3% מסך נכסיהן. ההוראה למעשה משחררת מעט את המחסום הנפשי שהיה לגופים אלה לרכוש נכסים, בעקבות החשש שיום יומיים אחרי המחירים בשוק זה ימשיכו להתדרדר ויובילו להפסדים שיבואו לידי בסוף החודש.

איגרות החוב שמובילות היום את העליות הן בעיקר של חברות הנדל"ן והאחזקה - אלה ש"חטפו" את מרבית הירידות בשבועות האחרונים. אג"ח ה' של כלכלית מובילה את העליות עם זינוק של 18% והתשואה שם יורדת לרמה של 26%. גם איגרות החוב של אפריקה מגיבות בעלייה של עד 12%. אגרת החוב הגדולה של אפריקה מסדרה כ"א עולה ב-8.4% והתשואה עליה יורדת ל-35% לאחר שאתמול נסקה לשיא של 38%.

איגרות החוב הקונצרניות איבדו בחודשים האחרונים עשרות אחוזים. העלייה בסיכון, החשש מפני אי יכולתן של החברות לעמוד בהתחייבויותיהן והסחירות הנמוכה בשוק הפילו את איגרות החוב בשיעורים ניכרים והקפיצו את התשואות בחברות הממונפות לתשואות דו ספרתיות.

אגרות החוב של דלק נדל"ן ואפריקה הן אלה שהובילו את הירידות בשוק זה בחודשים האחרונים. אגרות החוב של הבנקים או של חברות שפועלות בשווקים מסורתיים חסיני מיתון או יצרניות מזומנים כמו חברות הסלולאר הן שנחשקו רק באחוזים בודדים.

שוק איגרות החוב הממשלתיות נהנה אף הוא מעליות. השחרים והגלילים לטווח ארוך עולים עד 0.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully