וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על אף הירידה בריבית במשק - לא צפויה ירידה בריבית על המשכתנאות

TheMarker

4.11.2008 / 11:24

"השמחה של לוקחי המשכנתאות בעקבות הורדת הריבית על ידי נגיד בנק ישראל מוקדמת מדי ולא נראה כי תביא בהכרח להורדת ריבית המשכנתאות", כך מעריך היום עמית קמינסקי, מנכ"ל AMG משכנתאות



"השמחה של לוקחי המשכנתאות בעקבות הורדת הריבית על ידי נגיד בנק ישראל מוקדמת מדי ולא נראה כי תביא בהכרח להורדת ריבית המשכנתאות", כך מעריך היום עמית קמינסקי, מנכ"ל AMG משכנתאות.



הטלטלות בשוק הפיננסי פגעו גם בשוק המשכנתאות הישראלי ובאו לידי ביטוי בעלייה של הריביות על המשכנתא לשיעור של 5.5%. ריבית המשקפת עליה של כמעט אחוז בפרק זמן של חודשיים בלבד. בשבועות האחרונים, החלה הורדת ריבית בכל העולם וגם בישראל אך להערכת קמינסקי הורדה זו לא תוביל בהכרח להוזלה של המשכתנאות במסלול צמוד מדד.



בימים כתיקונם, ריביות המשכנתא במסלולים צמודי מדד מתעדכנות בהתאם למגמה שנקבעת על ידי נגיד בנק ישראל כך שהריביות במסלולים הצמודים נמוכות יותר ככל שריבית הפריים נמוכה יותר, ולהפך. בשוק יציב, תגובת הבנקים לא מאחרת לבוא וריבית המשכנתאות מתעדכנת בדרך כלל לאחר החלטות נגיד בנק ישראל באשר לגובה ריבית הפריים. אולם להערכת קמינסקי "בשל חוסר הוודאות אשר קיים בשוק, נראה כי הורדת הריבית על ידי נגיד בנק ישראל עד לרמתה הנוכחית של 5%, לא תביא לתגובה מיידית של הבנקים למשכנתאות ומסלולי המשכנתא צמודת המדד יושארו ברמתם הגבוהה יחסית".



לאור חששות הבנקים, ישנה הקפדה יתרה על תהליך לקיחת המשכנתא. התהליכים ממושכים ואינם מטיבים כלל עם ציבור הלווים. לדברי קמינסקי "הבנקים חוששים ממתן משכנתאות ללקוחות שאינן לקוחות בעלי דירוג אשראי גבוה והנכס הנרכש נבדק בשבע עיניים לרבות החברה היזמית ומיקום הנכס".



לעיתים מוסיף קמינסקי "הבנק איננו מסרב באופן חד משמעי אלא נותן ללקוח להבין בעצמו שהתקדמות בתיק כנראה ולא תהיה. הלקוח נאלץ להמשיך לבנק אחר או לעכב את הרכישה לעת עתה עד שיקבל תשובה חיובית מהבנק".



ההמלצת קמינסקי היא לא לחתום על עסקה לרכישת דירה טרם אישור חד משמעי של בנק למשכנתאות על גובה המשכנתא המבוקשת לשם השלמת העסקה כדי להימנע מהפרת חוזה וקנס גבוה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully