וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הדו"חות: האנליסטים צופים רבעון חזק לפרטנר - הכנסות של כ-2 מיליארד שקל

אמיתי זיו

4.11.2008 / 11:30

בשורת הרווח הנקי המנעד הוא 301-258 מיליון שקל


דו"חות שיתפרסמו מחר צפויים להיות טובים, כך מסכימים מרבית האנליסטים בענף, אשר כתבו תחזיות לקראת פרסום הדו"חות. "הרבעון השלישי ידוע כרבעון חזק עונתית עבור חברות הסלולר בשל היותו רבעון קיץ בו גדלות ההכנסות משירותי נדידה והציבור מרבה לדבר בטלפון", כותב אורי ליכט מ- IBI, ואילו אמיר אדר מהראל פיננסים מסביר: "אנו מצפים לתוצאות טובות המשקפות את הימצאותו של השוק בקו התפר שבין הרגיעה מהניידות להשקת שירותי ה- HSPA (רשת GSM חדשה, א"ז) של פלאפון".

ככלל, ניתוחי האנליסטים לגבי פרטנר דומים כאשר בשורות ההכנסות, צופים כותבי הסקירות, המנעד שבין 1.618 מיליארד שקל לבין 1.643 מיליארד שקל. בשורות הרווח התפעולי נעות התחזיות בין 393 ל-446 מיליון שקל ובשורת הרווח הנקי המנעד הוא 301-258 מיליון שקל. בשורות ה-EBITDA (רווח תזרימי תפעולי), אשר נחשבת לאחת המדדים החשובים בענף התקשורת, מעריך האופטימי מבין האנליסטים, דוד לוינסון מבנק הפועלים EBITDA של 610 מיליון שקל בשיעור של 37% מההכנסות ומנגד ערן יעקבי מלידר שוקי הון מעריך שיעור EBITDA של 34% בערך של 550 מיליון שקל. בתחום גיוס הלקוחות צופים האנליסטים גיוס של בין 20 אלף מינויים (כלל פיננסים) ל-28 אלף מינויים (IBI).

טליה לויברג מפסגות מתייחסת בסקירה שלה גם למהלך החדש של פרטנר בתחומי האינטרנט והטלפוניה הקווית: "החברה תשיק שירותי טלפוניה ביתית על בסיס הקידומת 074, שירותי קישוריות אינטרנט בהם מבטיחים לנו ערך מוסף ביחס למפעילות האינטרנט של היום ופורטל תוכן אשר ייתכן כי בעתיד יחובר למסך הטלוויזיה הביתית. אנו לא רואים אפ-סייד מהותי בטווח הקצר להכנסות החברה בתחומים אלה, שכן כדי שאכן נוכל לראות תרומה מהותית ידרשו וול-יומים גבוהים יחסית של פעילות זו, ועל כן לא מגלמים אותם במודל בשלב זה. סימן השאלה העיקרי מבחינתנו ממשיך להיות היקף ההשקעה שהדבר יצריך (גם מבחינת העלויות השוטפות), אופן התמחור והאם התמחור יכלול סבסוד צולב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully