וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר האמריקאי שוקל להרחיב את תוכנית החילוץ: עשוי לרכוש מניות גם בחברות פיננסים

רויטרס

4.11.2008 / 11:35

משרד האוצר שוקל להשקיע גם בחברות פיננסיות המשפיעות על הכלכלה, בהן חטיבת המימון של ג'נרל אלקטריק



משרד האוצר האמריקאי שוקל להרחיב את תוכנית החירום שלו לחילוץ המערכת הפיננסית. גורמים המקורבים למשרד האוצר ציינו כי הממשל מתכוון לרכוש נתחי מניות גם בחברות במגזר השירותיים הפיננסיים בנוסף לבנקים וחברות ביטוח, לאחר סימנים ראשונים כי התוכנית נוחלת הצלחה – כך דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל", שציטט גורמים אלו.



לפי הדיווח, משרד האוצר שוקל להשקיע גם בחברות פיננסיות הנחשבות למשפיעות על הכלכלה הריאלית, בהן חברות ביטוח האג"ח, CIT וחטיבת המימון של ענקית התעשייה ג'נרל אלקטריק. משרד האוצר שוקל גם לוותר על תוכניתו המוקדמת לרכוש את נכסי הבנקים והחברות באמצעות הליך של מכירה פומבית, ובמקום זאת לרכוש את נכסיהם הבעייתיים באופן ישיר, לפי העיתון.



"אנחנו בוחנים רעיונות שונים בנוגע לדרכים לחזק את המערכת הפיננסית ולחדש את פעילות ההלוואות. לפי שעה לא התקבלה שום החלטה", אמרה דוברת משרד האוצר האמריקאי, ג'ניפר זוקרלי, בתגובה לדיווח.



תוכנית החילוץ של ממשלת ארה"ב (TARP), שבמסגרתה ירכוש הממשל נכסי משכנתאות בעיתיים בסך 700 מיליארד דולר מבנקים ומוסדות פיננסיים שנקלעו לקשיים, כבר הזרימה 250 מיליארד דולר להזרמת הון למגזר הבנקאות, על מנת לנסות לעודד את הבנקים להעניק אשראי. עד כה קיבלו תשעה הבנקים הגדולים בארה"ב 125 מיליארד דולר, ו-16 בנקים אזוריים כבר קיבלו סיוע בסכום כולל של 33 מיליארד דולר.



ה"ג'ורנל" ציין כי למרות האפשרויות הנבחנות כיום במשרד האוצר בנוגע להמשך התוכנית, ייתכן שהתקדמותה של תוכנית החירום תשובש בשל תוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב. למרות ששני המועמדים, ברק אובמה וג'ון מקיין, הצביעו עבור התוכנית בסנאט, לממשל החדש בוושינגטון עשויים להיות רעיונות משלו בנוגע לדרכים בהם ייעשה שימוש ביתרת הסכום שהקצה הקונגרס לתוכנית החירום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully