וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדות התעשיינים: נסיגה של 9% ביצוא התעשייתי באוגוסט-ספטמבר

TheMarker

4.11.2008 / 11:55

היצוא התעשייתי בחודשים אלו הסתכם ב-6.6 מיליארד דולר;בהיי טק נרשמה ירידה ריאלית של 6%



בחודשים אוגוסט ספטמבר נרשמה ליצוא התעשייתי בישראל נסיגה ריאלית של כ-9%, ביצוא ההיי טק נרשמה ירידה ריאלית של 6%. היקף היצוא הסתכם הסתכם בכ-6.6 מיליארד דולר.



מנגד, חלה בחודשים אוגוסט-ספטמבר 2008 עלייה ריאלית מהירה של 10% ביצוא ענפי המכונות והציוד ושל 9% ביצוא המתכת. עליות אלו מיתנו במעט את נסיגת היצוא ביתר ענפי התעשייה.



מניתוח חודשי שערך אגף הכלכלה בהתאחדות התעשיינים על מצב היצוא עולה כי, בחודשים אוגוסט-ספטמבר 2008 חלה נסיגה ריאלית של כ-9% ביצוא התעשייתי, לעומת הממוצע החודשי בחודשיים שקדמו לו, יוני ויולי. היצוא התעשייתי הסתכם בכ-6.6 מיליארד דולר.



לדברי רובי גינל, ראש אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים הנסיגה החדה ביצוא התעשייתי בתקופה זו, חלה לאחר גידול מהיר של כ-9% בחודשים יוני-יולי 2008 ולאחר נסיגה של כ-5% באפריל-מאי השנה.



בתוך כך נרשמה ירידה ריאלית של 6% ביצוא ההיי טק בתקופה הנסקרת, שהסתכם בכ-2.9 מיליארד דולר. הנסיגה ביצוא ההיי-טק נגזרה מקיטון חד ביצוא כל ענפי הקבוצה – נסיגה של 15% נרשמה ביצוא כלי הטייס, לצד נסיגה של 11% ביצוא התרופות, 8% ביצוא ענפי הרכיבים האלקטרונים ו-6% ביצוא ציוד תקשורת אלקטרוני.



גינל מוסיף, כי נסיגת היצוא התעשייתי בחודשים אוגוסט – ספטמבר 2008 משקפת ירידה ריאלית חדה ביצוא מרבית ענפי התעשייה בהשוואה לחודשים יוני-יולי השנה.



מהדו"ח מתברר כי הנסיגה הגדולה ביותר ביצוא נרשמה ביצוא ענפי העץ והריהוט עם ירידה ריאלית של כ-26%; אחריו ביצוא המזון, שרשם נסיגה ריאלית של כ-21%. כמו כן נרשמה נסיגה ריאלית של 19% ביצוא ענף הכרייה והמינרלים, לצד ירידה של 13% ביצוא ענפי הכימיה, הגומי והפלסטיק.



גינל מציין שנסיגה נרשמה גם ביצוא המנועים והחשמל עם נסיגה של 4% ונסיגה של אחוז ביצוא הטקסטיל וההלבשה. מנגד, חלה בחודשים אוגוסט-ספטמבר 2008 עלייה ריאלית מהירה של 10% ביצוא ענפי המכונות והציוד ושל 9% ביצוא המתכת. עליות אלו מיתנו במעט את נסיגת היצוא ביתר ענפי התעשייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully