וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב לבעלי עסקים: קנו מנוי, קבלו קבלה להוצאה מוכרת בגין פרסום

מאת עדי דברת

4.11.2008 / 11:54

בעל עסק שיסכים לעסקה יזכה במודעה שתתפרסם בעלון המונח על המושבים לפני תחילת כל משחק



>> קבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב מציעה לבעלי עסקים, המעוניינים לרכוש מנוי עונתי למשחקים, להפוך חלק מהתשלום בעבורו להוצאה מוכרת בגין פרסום.

מבדיקת TheMarker עולה כי מחלקת מכירת המנויים של הקבוצה מציעה לבעלי עסקים אפשרות לרכוש מנוי בעבור 5,500 שקל ולזכות בקבלה על סך 3,400 שקל כולל מע"מ (3,927 שקל) תחת סעיף "פרסום", ובקבלה נוספת על סך 2,150 שקל בלבד בעבור המנוי.



בנוסף, בעל העסק יזכה במודעה בגודל שישית עמוד בעלון שמונח על גבי המושבים בתחילת כל משחק, שכן אין אפשרות לפרסם בעלון של מכבי מבלי לרכוש מנוי.



נציגת הקבוצה אמרה בשיחה עם TheMarker כי האפשרות קיימת רק כחלק ממתכונת "קנית מנוי - קיבלת קבלה", ורק בעבור מנוי ששוויו 5,500 שקל או יותר.



למעשה, מתוך 88 עמודי החוברת, פחות מ-18 עמודים הם עמודי תוכן, וכל היתר הם עמודי פרסומות הכוללים כ-200 מודעות של חברות שונות.



בעלים של חברה שקנה מנוי של מכבי תל אביב בדרך זו, סיפר ל-TheMarker כי כשניסה לקנות מנויים לילדיו, נציג השירות הציע לו את הסידור ואף אמר לו: "איך אתה חושב שאנחנו מצליחים למכור את כל המנויים שלנו? רק כך".



פקודת מס הכנסה קובעת כי כל הוצאה הכרוכה בייצור הכנסה שהיא הוצאה עסקית מוכרת בניכוי - למעט חריגים. בין ההוצאות המוכרות ישנה גם הוצאה לשם פרסום.



מרשות המסים נמסר בתגובה: "בשל מגבלות חובת הסודיות הקבועות בחוק אין באפשרותנו להתייחס למלוא הפרטים והעובדות המוצגים בשאלתכם ביחס לקבוצת מכבי תל אביב בכדורסל. יחד עם זאת, ניתן לומר כי נושא הקשר בין רכישת מנוי לפרסום בעלון נבחן באופן מעמיק על היבטיו השונים, ובסיום הבדיקה לא נמצא בו פסול. ביחס לסוגיית ההכרה בהוצאה, יש לבחון כל מקרה לגופו".



מכבי אלקטרה תל אביב היא קבוצת כדורסל בבעלות קבוצת רענן כץ (33.3%), קבוצת דיוויד פדרמן (33.3%) וקבוצת שמעון מזרחי (33.3%), שבה חברים משפחת רקנאטי (16.67%), מוני פנאן, פד-אקס ושמעון מזרחי (5.56% כל אחד). לקבוצה כ-9,500 מנויים.



מנוי לעונת 2008-2009 של מכבי תל אביב עולה 1,150-8,650 שקל ואף יותר.



ממכבי תל אביב לא התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully