וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודה ברקן נעצר ונחקר ע"י מס הכנסה בחשד להעלמת הכנסות בסך מאות אלפי שקלים

הארץ

4.11.2008 / 11:56

ברקן אמר בחקירה אמר כי נאלץ "לשפר את רמת המחיה שלו בעזרת עוד תלוש משכורת פיקטיווי"



הבדרן יהודה ברקן נעצר היום ונחקר על ידי רשות המיסים בחשד להעלמת הכנסות והתחמקות מתשלום מס בסכום של מאות אלפי שקלים משנת 1999.



הבוקר, בתום חקירתו, הובא ברקן, בן 63, לבית משפט השלום בתל אביב. בדיון שנערך בעניינו, ציין החוקר דוד אפרים כי במהלך החקירה המתנהלת ברשות המיסים נגד בנו של ברקן, רועי, וחברת "דו"ר מילניום", עלו חשדות נגד יהודה ברקן בעבירות בפקודת מס הכנסה.



על פי החשד, בשנים 1999 ואילך נוצרו ליהודה ברקן הכנסות במאות אלפי שקלים מכנסים של חזרה בתשובה והרצאות לצד הכנסות מעמותת ערכים ומרדיו קול חי. הכנסות אלו לא דווחו על ידי ברקן אלא הוצאו כנגדם חשבוניות של חברות שונות הרשומות על שמות בניו, רועי ועידו.



אתמול הפכה החקירה נגד ברקן לגלויה. הוא זומן ונחקר תחת אזהרה במשרדי החקירות של מס הכנסה בתל אביב בנוסף לחקירתם של בניו, רועי ועידו. במהלך חקירתו, הודה ברקן כי עמד מאחורי פתיחת החברות שנרשמו על שמות בניו מאחר והוא מצוי בהליכי פשיטת רגל ולא היה יכול להיות בעל מניות. "עידו, הבן שלי, לקח את הנושא עליו כאשר אני, כאבא שלו, עוזר לו בכל העניין כי בגלל הסטטוס שלי אני לא יכול להיות מנהל חברה".



ברקן הודה גם כי המשכורת שמשך מחברת אולפני זהב הרשומה על שם בנו לא הספיקה למחייתו לכן הוצאו גם תלושי שכר כוזבים על שם בנו רועי שכלל לא עבד בחברה - כסף ששימש אותו למחייתו. בתום חקירתו אמר ברקן האב כי נאלץ "לשפר את רמת המחיה שלו בעזרת עוד תלוש משכורת פיקטיווי כדי לשפר את המצב. אני מבין שחטאתי ואני מצטער על כך".



בהסכמת נציג של רשות המיסים, שוחרר ברקן לביתו שבמושב בית גמליאל, לאחר שחתם על ערבויות בסך 500 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully