וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רויאל בנק אוף סקוטלנד הודיע על מחיקות רווח בסך 2.2 מיליארד דולר ברבעון השלישי

סוכנויות הידיעות

4.11.2008 / 12:35

הבנק השלישי בגודלו בבריטניה ממתין לביצוע תוכנית החילוץ הממשלתית; המניה יורדת ב-6% בלונדון



רויאל בנק אוף סקוטלנד (RBS), הבנק השלישי בגודלו בבריטניה, מסר על ביצוע מחיקות רווח בסך 2.2 מיליארד דולר ברבעון השלישי של השנה, והוסיף כי ייתכן שיודיע על הפסדים בדו"ח השנתי. מנכ"ל הבנק, סטיוון הסטר, ציין כי ההפסדים הנובעים ממשבר האשראי ומהלוואות גרועות, יימשכו אל תוך הרבעון הרביעי. אנליסטים מעריכים כי RBS ירשום הפסדים של 360 מיליון דולר ב-2008, לעומת רווח של 11.5 מיליארד דולר בשנה הקודמת. מניית הבנק נסחרת כעת בירידה של 6.1% בבורסת לונדון.



מחיקות הרווח האחרונות של RBS מתווספות לאלו של המחצית הראשונה של השנה, שהסתכמו ב-9.3 מיליארד דולר. ההלוואות הגרועות של הבנק הולכות ונערמות בסניפים באירופה ובארה"ב, אך גם בחטיבות באסיה שנרכשו בשנה שעברה מבנק ABN אמרו. RBS התחייב למכור 60% ממניותיו לממשלת בריטניה, אלא אם משקיעים פרטיים ירכשו חלק ניכר מהחבילה המוצעת במחיר של 31.6 מיליארד דולר (20 מיליארד ליש"ט).



הבנק הבריטי הלך בעקבותיו של הבנק הגרמני דויטשה בנק, בשימוש בחוקים חשבונאיים חדשים כדי להגביל את היקף מחיקות הרווח במחצית הראשונה של השנה. המועצה לתקני חשבונאות בינלאומיים, היושבת בלונדון, אישרה ב-13 באוקטובר לבנקים האירופיים שלא לכלול הלוואות וניירות ערך מסוימים במאזנים הכספיים החל מה-1 ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully