וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל בית ההשקעות אינפיניטי: "אם אובמה ינצח בבחירות בארה"ב צפויות עליות בדולר ובשוק האמריקאי"

רותם סלע

4.11.2008 / 12:46

אמיר אייל: "הדמוקרטים הוכיחו כי ניהול המדיניות הכלכלית אצלם הוא אחראי יותר מאשר אצל הרפובליקנים"



"במקרה ואובמה לוקח את הבחירות, אנו צפויים לראות עלייה בדולר על רקע אופטימיות בנוגע למדיניות בה ינקוט אובמה", כך טוען אמיר אייל, מנכ"ל בית ההשקעות אינפיניטי. לדבריו, "הדמוקרטים הוכיחו כי ניהול המדיניות הכלכלית אצלם הוא אחראי יותר מאשר אצל הרפובליקנים, והחלפת דיסקט שכזו צפויה להתקבל בקרב ציבור המשקיעים העולמי בברכה", אמר.



אייל הוסיף כי "אנו צפויים להיות עדים לעליות אלו למרות שלא נראה כי יש הבדל משמעותי במה שמקיין או אובמה יידרשו לעשות בשווקים". לדבריו, "כל נשיא שיבחר צפוי לבחור במדיניות פיסקאלית מרחיבה לנוכח המשבר, ולהמשיך לשפוך כסף למערכת הפיננסית בכדי לשמור על יציבותה".



בהתייחסו להוראת השעה שהוציא הבוקר אגף שוק ההון במשרד האוצר המאפשרת לקרנות פנסיה וקופות גמל לרשום אגרות חוב קונצרניות אותם הם רוכשים לפי שווין בעת הקנייה ולא על פי מחיר השוק, אמר אייל כי לדעתו יש להמעיט במדיניות שכזו בתקופה הנוכחית. "ככל שהרגולטור עושה פחות כך יותר טוב", אומר אייל. "מצבו של שוק ההון כיום טוב עשרות מונים מכפי שהיה בשנת 2002, אז נסחרו אגרות החוב הממשלתיות בתשואות של 12% והצמודים ב-6%. אנחנו רחוקים מאוד מרמת תשואות כזאת ואין כל סיבה להתערב".



המדיניות בה צריך הרגולטור לנקוט, לטענתו, היא קודם כל דאגה למשקיעים. "יש לדאוג כי בעלי השליטה ישלמו את התחייבותיהם של אגרות החוב בכל מחיר ולא יעשו תרגילים, זו צריכה להיות דאגתו העיקרית של הרגולטור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully