וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאו נעלמו המשקיעים הזרים? חלקם של תושבי החוץ בנפח המסחר במט"ח ירד מ-51% בספטמבר ל-44% באוקטובר

טל לוי

4.11.2008 / 13:20

בשל החגים: נפח המסחר במט"ח ירד ב-26% באוקטובר והסתכם ב-76.5 מיליארד דולר



חגי ישראל שחלו בחודש אוקטובר התבטאו היטב גם בשוק המט"ח: נפחי המסחר ירדו באוקטובר ב-26% לעומת ספטמבר והסתכמו ב-76.5 מיליארד דולר. הירידה החדה ביותר מגיעה מכיוון המשקיעים הזרים: חלקם של תושבי חוץ בנפח המסחר ירד מכ-51% בחודש ספטמבר לכ-44% באוקטובר, ובמיוחד בולטת הירידה בעסקות ההחלף של המוסדות הפיננסיים הזרים - כ-18 מיליארד דולר באוקטובר בהשוואה לכ-32 מיליארד דולר בספטמבר. בעסקת "החלף" קובעים 2 הצדדים להחליף ביניהם מטבעות חוץ בהתאם לשערים שסוכמו מראש.



בסך הכל, ערכו המשקיעים הזרים בחודש אוקטובר עסקות מט"ח בהיקף של 33.5 מיליארד דולר - ירידה של 36% לעומת ספטמבר. מדובר בירידה חדה יותר לעומת הירידה הכוללת בנפח המסחר. הירידה בנפח המסחר של המשקיעים הזרים מגיעה גם היא לאור חופשות החג אבל ייתכן שגם כתוצאה מקריסתו של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס שהיה שחקן מרכזי בשוק המט"ח.



במהלך חודש אוקטובר פוחת השקל מול הדולר בשיעור של כ-10.6% ויוסף מול היורו בשיעור של 3.5%. מתחילת השנה, יוסף השקל מול הדולר בשיעור מצטבר של 1.6% ובשיעור מצטבר של 14.7% מול האירו. המטבעות העיקריים בעולם נחלשו במהלך חודש אוקטובר מול הדולר בכ-8% בממוצע.



במהלך חודש אוקטובר פוחת השקל מול שער החליפין הנומינלי האפקטיווי (המייצג את השינוי בשקל מול שותפות הסחר העיקריות של ישראל) בשיעור של 4.3% ומתחילת השנה יוסף בשיעור מצטבר של 7.9%.



סטיית התקן של השינוי בשער החליפין, המייצגת את רמת התנודתיות בשוק המט"ח, עלתה בחודש אוקטובר לרמה של 20.5% בהשוואה ל-13% בחודש ספטמבר. סטיית התקן הגלומה במסחר באופציות על מט"ח שמעבר לדלפק (OTC), עלתה בחודש אוקטובר לרמה ממוצעת של 17.2%, בהשוואה ל-12.5% בספטמבר.



עלייתה של סטיית התקן הגלומה באה לידי ביטוי בכל טווחי הזמן, ובמיוחד באופציות הקצרות (עד 30 יום) והיא תואמת את המגמה העולמית; בשווקים המתעוררים עלתה הרמה הממוצעת בחודש אוקטובר ל-25.9% בהשוואה ל-13.5% בספטמבר ובשווקים המפותחים ל-19.1% בהשוואה ל-12.6% בחודש ספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully