וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הוציא לגאידמק צו איסור יציאה מהארץ

נורית רוט

4.11.2008 / 13:22

גאידמק חויב להפקיד 2.5 מיליון דולר כתנאי ליציאתו



בית משפט השלום בפתח תקוה נעתר היום לבקשת הפרקליטות ואסר על יציאתו של איש העסקים ארקדי גאידמק מהארץ, אלא אם יפקיד גאידמק סכום של 2.5 מיליון דולר במזומן או בערבות בנקאית, ובנוסף ישעבד נכסים בסכום זהה, לשביעות רצון הפרקליטות. בקשת הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לחייב את גאידמק להפקיד ערבות בנקאית בסך 5 מיליון דולר, בגין החשדות החדשים נגדו בפרשת הלבנת ההון של בנק הפועלים.



נגד גאידמק מתנהלת חקירה מזה שש שנים בנוגע לרכישת חברה הולנדית באמצעות איש קש לכאורה, ובאמצעות חברת פועלים נאמנות. באחרונה הוסיפה הפרקליטות סעיף נוסף בחוק איסור הלבנת הון וזימנה את באי כוחו של גאידמק לשימוע נוסף. אף על פי שהחשד החדש התעורר בינואר 2007, רק כעת החליטה הפרקליטות לבקש ערבויות חדשות, לאחר שהישנות פגו. לדברי נציג הפרקליטות בדיון שהתקיים ביום חמישי האחרון בבית משפט השלום בפתח תקוה, "יש מידע מודיעיני קונקרטי שגאידמק עומד להימלט מאימת הדין".



נציגי הפרקליטות בדיון, עורכי הדין טלי נג'רי ולירן חיים, טענו כי שורה של נסיבות מצדיקות הפקדת הערבות: לגידמאק משפחה בחו"ל; הוא שוהה חודשים אחדים בכל שנה בחו"ל ונושא בשלושה דרכונים זרים, חוץ מהדרכון הישראלי - אחד מהם דיפלומטי. כן ציינו נציגי הפרקליטות כי גאידמק מחזיק במטוס פרטי ובשתי יאכטות. בנוסף, הציגו לביהמ"ש מידע מודיעיני סודי שלכאורה מצביע על כך שבכוונתו להימלט מן המשפט. כן צוין צו המעצר הבינלאומי שהוצא נגדו בגין עבירות בצרפת



בא כוחו של גאידמק, עו"ד שלמה בן אריה, טען שהערבויות פגו, ושאין מקום בשלב זה של החקירה לחדשן. כן טען בדיון כי מדובר ברדיפה פוליטית לפני הבחירות לעיריית ירושלים, שם מתמודד גאידמק על ראשות העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully