וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט יורד ב-1% ל-63 דולר לחבית בשל הציפיות לירידה בביקוש בארה"ב

אשר שכטר

4.11.2008 / 14:01

משרד האנרגיה האמריקאי צפוי לדווח מחר כי מלאי הנפט בארה"ב עלה בשבוע שעבר, זה השבוע השישי ברציפות



מחיר הנפט יורד היום ב-1%, זה היום השני ברציפות, על רקע הערכות כי מלאי הנפט השבועי בארה"ב עלה בשבוע שעבר ובשל החשש כי המיתון הצפוי בארה"ב יוביל לירידה חדה בביקוש לנפט. מחיר הנפט מסוג ברנט נופל לשפל של יותר משנה וחצי בלונדון.



משרד האנרגיה האמריקאי צפוי לדווח מחר כי מלאי הנפט בארה"ב עלה בשבוע שעבר, זה השבוע השישי ברציפות. אתמול צנח מחיר הנפט ב-6%, לאחר שדו"ח הייצור בארה"ב הצביע על הירידה החדה ביותר בפעילות הייצור בארה"ב מזה 26 שנים והגביר את ההערכות כי הביקוש לנפט בארה"ב יצטמצם בצורה משמעותית.



"הביקוש לנפט בארה"ב ירד בחדות ויישאר חלש, ואני לא צופה כי השווקים המתעוררים יצליחו לתמוך בביקוש. מחיר הנפט ככל הנראה יירד ל-60 דולר, ולאחר מכן ייתכן שנראה אותו נופל ל-55 דולר כבר השנה", אמר ביראם דינסר, אנליסט בדרזדנר בנק, לסוכנות הידיעות בלומברג.



הבנק השווייצי קרדי סוויס חתך היום את תחזיתו למחיר הנפט לשנת 2009 ל-58 דולר לחבית, לעומת תחזית קודמת שצפתה כי מחיר הנפט יעמוד בשנה הבאה על 73 דולר לחבית, בשל ציפייה לירידה בביקוש בסין. האנליסטים טאו לי וסטוארט ג'וינר ציינו בתחזית כי ההאטה הכלכלית בסין מסתמנת כחריפה מהמצופה, ותוביל לירידה חדה בביקוש.



מחיר החוזים על הנפט מסוג Light Crude למסירה בדצמבר יורד כעת ב-1% ל-63.25 דולר לחבית. מחיר הנפט מסוג ברנט, הנסחר בלונדון, יורד ב-0.3% ל-60.30 דולר לחבית - רמתו הנמוכה ביותר מזה 20 חודשים. מחיר הנפט נמוך כעת בקרוב ל-60% משיא של 147.27 דולר לחבית שרשם ביולי. לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, נמוך מחיר הנפט ב-33%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully