וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גלזר אופטימי: ההפרשה לחובות מסופקים בבנקים תגדל אך מצב תיק האשראי טוב בהרבה מהמשבר של 2002

שרון שפורר

4.11.2008 / 14:25

להערכתו - אנחנו קרובים למחירי תחתית במניות הבנקים



אלון גלזר, מנהל מחלקת המחקר של לידר שוקי הון, סבור כי בניגוד לשיאו של משבר ההיי-טק בשנת 2002, הבנקים הישראלים הגיעו למשבר הנוכחי עם תיק אשראי חזק יותר ובמצב משק טוב יותר. עם זאת, חשיפה להשקעות בחו"ל שכבר גרמו נזק, ייתכן שימשיכו לגרום נזק לתוצאות הבנקים.



להערכת גלזר, הגידול בנכסים הבנקאיים, ביחד עם עלייה משמעותית במרווחי האשראי, יקזזו את ההשפעה של הירידה בפעילות הבנקאית - ירידה שתנבע מהרעה בצריכה הפרטית ומפגיעה בשוק ההון.



גלזר אמנם צופה גידול משמעותי בהפרשה לחובות מסופקים של הבנקים עד לשיעור של יותר מ-1% אך הוא מעודד מכמה נקודות הקשורות בתיק האשראי: ראשית, מהצמיחה המתונה ביחס למשבר הקודם בתיק האשראי לציבור בבנקים. שנית, מהשיעור הנמוך יותר של החובות הבעייתיים מסך תיק האשראי שמגיע ל-6%-4% לעומת 10%-8% במשבר הקודם.



בנוסף, סבור גלזר כי הכוויות מהמשבר הקודם הפכו את הבנקים לשמרניים יותר, כך שברוב המקרים - במשבר הנוכחי, הם מגובים בבטחונות כנגד הלוואות.



בלידר שוקי הון סבורים כי הבנקים נסחרים ברמות הקרובות מאוד לרמות שפל. זאת, כל עוד לא נראים הפסדי עתק בגין החשיפה לחו"ל. בלידר לא צופים הפסדי עתק לפי שעה. גלזר כותב בסקירה על הבנקים כי הם נסחרים היום קרוב מאוד למכפיל ההון אליהם הגיעו בשיא המשבר הקודם ובמחירים הנמוכים בהרבה משוויים הכלכלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully