וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי: צפי לגידול בנפח הפעילות של שופרסל עם שיפור ברווחיות

TheMarker

4.11.2008 / 14:40

להערכת בית ההשקעות שופרסל מגיעה אל ההאטה הנוכחית במצב משופר מפעמים קודמות עם פורמטים ערוכים היטב למאפייני האוכלוסיות השונות


האנליסט גיל בשן מבית ההשקעות אי.בי.אי מוריד היום את המחיר היעד של ל-20.5 שקלים למניה בהמלצת 'קנייה'. מחיר היעד הקודם של שופרסל 23 שקל והיא נסחרת כיום בשער של 15.52 שקל למניה.

להערכת בשן שופרסל צפויה להציג דו"חות טובים במרכזם המשך גידול בנפח הפעילות תוך שמירה על מגמת השיפור ברווחיות תפעולית שאפיינה את הרבעונים האחרונים. מודל הערכת שווי של אי.בי.אי הוא שמרני המניח שיפור תפעולי מינורי לאורך חיי המודל עם רווחיות תפעולית מקסימאלית של 4.4%.

שופרסל צפויה לפרסם את תוצאותיה לרבעון השלישי ביום רביעי ה-5 לנובמבר. להערכת בית ההשקעות צפויים לה דו"חות טובים המשקפים בעיקר את האינפלציה במחירי המזון כמו גם השיפור התפעולי ברשת.

מנתוני הלמ"ס עולה כי נרשמה עלייה של 5.7% במכירות מזון בחישוב שנתי ברבעון השלישי של השנה. על פי נתונים אלו עולה עוד כי מכירות רשתות שיווק בחודשים יולי-ספטמבר צמחו בשיעור של 6.7% במחירים קבועים. אם כך העלייה הכמותית במכירות בנוסף לעליית המחירים, צפויה להוביל לגידול של 10.7% בהכנסות שופרסל.

הרווחיות הגולמית תושפע ממספר גורמים הפועלים בכיוונים מנוגדים. התייקרות מוצרי המזון שולחת צרכנים רבים לחפש סלי קנייה זולים יותר ופתרון נמצא במוצרי המותג הפרטי שזולים מהמוצרים הממותגים, מכירות המותג הפרטי נושאות רווחיות משופרת לרשת. בנוסף עלייות המחירים עדיין נמשכות ואנו מעריכים כי הרשת תהנה מרווחי מלאי משמעותיים ברבעון זה.

מנגד מבצעי החג בכלל הרשת, בנוסף להשקת תת הרשת החדשה יש, רשת דיסקאונט עמוק (שבוודאי נהנתה מהנחות ספקים) המלווה במבצעי פרסום כלל ארציים ומוכרת במרווחים נמוכים יותר, צפויה ללחוץ את שיעורי הרווח.

קמעונאיות מזון הן בדרך כלל האחרונות להיפגע ממיתון או האטה בשווקים, במיוחד רשתות מוטות דיסקאונט. שופרסל מגיעה למשבר הנוכחי במצב אחר ומשופר מפעמים קודמות, הפורמטים ערוכים היטב למאפייני האוכלוסיות השונות ולטעמי הצרכנים באזורים השונים, המיקוד הניהולי והאסטרטגיה השיווקית ברורה, גם המבנה התחרותי בשוק הקמעונאות בריא מבעבר ונתחי השוק מלמדים על מאזן כוחות יציב.

נתח השוק של שופרסל מכתיב יחסי הכוחות ספקים משווקים שגם הוא שונה מבעבר, יכולתה של הרשת להציע מגוון ממוצרי המותג הפרטי במחירים אטרקטיביים מהווה הזדמנות לגידול ברווחים, במיוחד בעת הזאת. להערכתנו היתרון לגודל ומובילות השוק הברורה מובילה לכך שהרשת נתונה פחות ללחץ מצד הספקים, ובאפשרותה להוביל מהלכים בשוק במקום להיגרר.

יחד עם זאת מציינים באי.בי.אי, כי להערכתם מיתון כלכלי ישפיע גם ישפיע על המכירות והרווח ברשתות השיווק. הדרך המיידית לחיסכון אצל משקי הבית עוברת בהוצאה היומיומית וקניות בסופר. בבית ההשקעות מעריכים כי תמהיל המכירות יתחזק לכיוון של סניפי הדיסקאונט, מצב הצפוי ללחוץ את שיעורי הרווח ברבעונים הקרובים ובשנת 2009.

במקרים של האטה הצרכנים עוברים לצרוך בהדרגה מוצרים בסיסים יותר וזולים יותר, ואף יקנו פחות. הירידה באפקט העושר, ואווירה כלכלית משברית צפויים להוביל לצמצום הוצאות של משקי הבית. והדבר יבוא לידי ביטוי בתוצאות החברה.

להערכת אי.בי.אי שופרסל ערוכה להתמודד עם המשבר שבפתח. אנו מעדכנים את תחזיות הרווח לרבעונים הקרובים ולשנת 2009, העלנו את שיעור ההיוון מרמה של 8.75% ל9.00%, מחיר היעד ירד ל 20.5 ¤ למנייה המשקף דיסקאונט של 25%.

למרות הירידות החדות בשווקים אנו מעריכים כי ההשקעה במניית שופרסל אטרקטיבית, ה-Down Side מוגבל, הסיכון לתוצאות הכספיות נמוך מענפים אחרים ונלקח כבר בחשבון במודל הערכת השווי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully