וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקטובר בקרנות האג"ח: פדיונות של 5.4 מילארד ש'

יעל פולק

4.11.2008 / 14:38

האג"ח הלא ממשלתיות ירדו באוקטובר ב-11%. מתחילת השנה גייס הסקטור העיסקי 22 מיליארד ש' לעומת 87 מיליארד ב-2007

באוקטובר החריפו מאוד ירידות השערים בשוקי ההון בעולם ובישראל, בשל העמקת המשבר, קריסת גופים פיננסים בינלאומיים נוספים והחשש מהעמקת המיתון העולמי. כך מסכמים היום את החודש שעבר בבורסה לניירות ערך.

למרות התגבשות תוכניות חירום של ממשלות ברחבי העולם לבלימת המשבר הפיננסי, הורדות הריבית, התחזקות הדולר וירידה חדה במחיר הנפט, רשמו מדדי המניות המובילים בעולם ירידות שערים חדות. מגמה דומה אפיינה את המסחר בתל-אביב ומדד ת"א 100, שירד באוקטובר בשיעור חד של כ-20%, השלים ירידה בשיעור של כ-44% מתחילת השנה. ירידות שערים חדות אפיינו את כל מדדי המניות, כאשר מדדי נדל"ן-15 ותל-טק 15, שבלטו החודש עם ירידה של כ-28%, צנחו מתחילת השנה בכ-69% ובכ-59%, בהתאמה.

איגרות החוב הלא ממשלתיות צמודות המדד ירדו החודש בכ-11%, והשלימו ירידה של כ-13.5% מתחילת השנה. קבוצה זו כוללת, בין היתר, את אגרות החוב שבמדד תל-בונד 20 שירדו החודש בממוצע בכ- 7.5%. אגרות החוב הממשלתיות צמודות המדד (גליל), ירדו החודש בכ-3.5%; אגרות החוב הממשלתיות הלא צמודות ירדו החודש בכ-0.5% ועלו בכ-3.3% מתחילת השנה. מאידך, אגרות החוב צמודות המט"ח עלו באוקטובר בכ-4.5% בעקבות עלייה של כ-11% בשער הדולר ביחס לשקל.

בקרנות הנאמנות המתמחות באג"ח התגברו החודש הפדיונות והם הסתכמו בסכום ענק של כ-5.4 מיליארד שקל (כ-19 מיליארד שקל מתחילת השנה). בקרנות הנאמנות המנייתיות, בקרנות השקליות ובקרנות הנאמנות המשקיעות בחו"ל נרשמו החודש פדיונות קטנים, כאשר סך הפדיונות בכל אחד מסוגי קרנות אלה, מתחילת השנה - כ-4 מיליארד שקל. רק הקרנות הכספיות, שהושקו בתחילת השנה, המשיכו לבלוט עם יצירות בהיקף של כ-2 מיליארד שקל - יצירות מתחילת השנה של כ-24 מיליארד שקל.

באוקטובר החריף מאוד השפל בשווקים הראשוניים ובשוק המניות בוצעה הנפקת זכויות אחת בלבד, על ידי חלל, בסך של כ-104 מיליון שקל. בסיכום מתחילת השנה גויסו בשוק המניות, בהנפקות לציבור ובהקצאות פרטיות כ-5.3 מיליארד שקל בלבד (יותר ממחצית בהקצאות פרטיות), לעומת סכום שיא בהיקף של כ-21 מיליארד שקל בכל שנת 2007.

הממשלה גייסה החודש בבורסה כ-3.3 מיליארד שקל. כ-76% מהסכום גויס באמצעות אג"ח לא צמודות וכ-24% באג"ח צמודות מדד. מנגד, נרשמו פדיונות של קרן אגרות חוב בהיקף של כמיליארד שקל. כלומר, סך הגיוס נטו של הממשלה באוקטובר הסתכם בכ-2.3 מיליארד שקל ומתחילת השנה הסתכם בכ-26 מיליארד שקל.

בשוק האג"ח הראשוני לא בוצעו באוקטובר הנפקות ובהקצאה פרטית אחת של אג"ח, צמודות מדד, גויסו כ-120 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים. בסיכום מתחילת השנה גייס הסקטור העסקי, מהציבור וממשקיעים מוסדיים, כ-22 מיליארד שקל, לעומת סכום שיא בהיקף של כ-87 מיליארד שקל בשנת 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully