וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: שטראוס מאבדת גובה וחשופה לסיכונים בפעילות הקפה במזרח אירופה

TheMarker

4.11.2008 / 15:10

על רקע איבוד נתח שוק בתחום החלב חולשת הדולר וחשש מההאטה מוריד הבוקר האנליסט צחי אברהם מכלל פיננסים את מחיר היעד לשטראוס ל-45 שקל בהמלצת 'תשואת שוק'


על רקע איבוד נתח שוק בתחום החלב חולשת הדולר וחשש מההאטה מוריד הבוקר האנליסט צחי אברהם מכלל פיננסים את מחיר היעד של ל-45 שקל בהמלצת 'תשואת שוק'. מחיר היעד הקודם של שטראוס 53 שקל למניה, שטראוס נסחרת כיום סביב שער של 40.85 שקל למניה.

בכלל פינסים מצפים לרבעון שלישי בינוני לשטראוס עם צמיחה אורגנית נמוכה בישראל. להערכת אברהם תנאי המקרו צפויים לפגוע בצמיחת החברה בעתיד הנראה לעין הן בישראל והן מחוצה לה. לדבריו, תחום הקפה חשוף להאטה משמעותית מצד רוסיה ומזרח אירופה.

שטראוס נפגעת מאיבוד נתח שוק למולר בתחום היוגורטים ולתנובה בתחום הקוטג' לאורך השנה האחרונה. על פי נתוני סטורנקסט לשמונת החודשים הראשונים של השנה מראה כי שטראוס גדלה ב-8.1% מול 17% של השוק כולו, בהשוואה מול התקופה המקבילה. הכמויות הנמכרות בישראל ירדו ב- 4%-3%. גם בספטמבר נרשמה ירידה בנתח השוק.

מזרח אירופה, מרכז חשוב של פעילות הקפה נמצא במדינות מזרח אירופה שחוות קשיים לא פשוטים והן צפויות להראות צמיחה נמוכה יותר מזו שציפינו לה רק לפני חודשים ספורים. גם הפעילות בברזיל תהווה אתגר לא פשוט.

נכון להיום המשק הישראלי נמצא במצב טוב משמעותית לעומת שאר העולם אך השפעת ההאטה צפויה לבוא לידי ביטוי ברבעונים הבאים, ותתבטא בסל קניות נמוך במיוחד במוצרי פרמיום יקרים בעלי מרווח גבוה.

החולשה של הדולר לחצת למטה את ההכנסות והרווח התפעולי המתקבלים במטבעות זרים (תחום הקפה ופעילות סברה) ולמרות ההתאוששות האחרונה שני הרבעונים הבאים עדיים יראו השפעה שלילית.

חברות המזון הבינלאומיות, בעלות פיזור בינלאומי רחב, רשמו אף הן ירידות שערים והן נסחרות עכשיו במכפילים נמוכים משמעותית לאור ציפיה להאטה בצמיחה. צריך לזכור שמול צמיחה גבוהה מהשוק בפעילות הבינלאומית של החברה, הצמיחה בפעילות המקומית היא בשיעורים נמוכים.

בניגוד לעבר הקרוב שטראוס כבר לא נסחרת בפרמיה ניכרת מול המקבילות בתעשייה העולמית כמו לאחר הרבעון השני אלא בתמחור דומה יותר. שטראוס נסחרת במכפיל רווח של 14.0 ו-EV/EBITDA של 7.3 על שנת 2009 מול 12.9 ו-9.3 של הסקטור.

אספקט חיובי נוסף לטובת שטראוסנ הוא ירידות המחירים החדות בשוק הסחורות כמו תירס, סוכר ונפט. שטראוס צפויה להנות ממרווח טוב יותר לאחר העלת מחירים לשורה ארוכה של מוצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully