וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשנים פוליטיים בארה"ב: אם אובמה ינצח בוירג'יניה - הוא יזכה בנשיאות"

סוכנויות הידיעות

4.11.2008 / 15:55

המדינה לא בחרה מועמד דמוקרטי מאז 1964; הקלפיות בה ייסגרו ראשונות - ב-7 בערב שעון ארה"ב



"תוצאות הבחירות לנשיאות בוירג'יניה, הנכללת ברשימת המדינות בהן הקלפיות נסגרות מוקדם - 7 בערב שעון ארה"ב (4 לפנות בוקר בישראל), עשויות לקבוע את זהות הזוכה. כך טוענים מומחים פוליטיים אמריקאיים. ברק אובמה השקיע מאמצים כדי לזכות ברוב קולות המצביעים במדינה, שלא תמכה במועמד דמוקרטי מאז 1964 - הבחירות בהן ניצח לינדון ג'ונסון ברוב גורף. טרם הבחירות, הוביל אובמה בסקרי דעת הקהל שנערכו במדינה. "אם אובמה מנצח בוירג'יניה, זה סימן שהמירוץ נגמר", אומר ג'ון פורטייר, עמית מחקר במכון היזמות האמריקאי בוושינגטון, שחיבר ספר על הבחירות בארה"ב. "משמעות הניצחון בוירג'יניה היא הצלחה גם במקומות אחרים".



מדינה נוספת שכדאי להשגיח עליה היא אינדיאנה, שגם היא לא תמכה במועמד דמוקרטי מאז 64'. המדינה, יחד עם אוהיו, צפויה לסגור את הקלפיות ב-7:30 בערב. בבחירות של 2004 שנערכו באינדיאנה, לא ניתן היה לקבוע מי מהמועמדים זכה ב-20 האלקטורים של המדינה, עד שג'ון קארי נכנע והודיע על תבוסתו ביום שלמחרת.



בשעה 8 בערב ייסגרו הקלפיות בפלורידה, הגדולה מבין המדינות בהן ניטש בדרך כלל מאבק צמוד בין המתמודדים. "כמעט בטוח שמקיין לא יוכל לנצח אם יפסיד באוהיו, וירג'יניה ופלורידה, טוען פורטייר. בוש ניצח בכל שלוש המדינות ב-2004 וסיים עם 286 אלקטורים בחיקו. כדי לנצח בבחירות לנשיאות ארה"ב, מועמד זקוק ל-270 אלקטורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully