וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל טמבור לשעבר הורשע בעבירות של קרטל עם הום סנטר ועם אייס

נורית רוט

4.11.2008 / 16:05

השופטת: תיאום המחירים בין טמבור לרשתות פגעה בציבור שעמד מול מחירים גובהים יותר



מנכ"ל טמבור לשעבר, ראובן שולשטיין, הורשע שלשום בבית המשפט המחוזי בירושלים בעבירות קרטל בגין הסדרי תיאום מחירים בין טמבור לרשתות השיווק אייס, קנה ובנה והום סנטר במהלך 94'-98'. השופטת מרים מזרחי קבעה בהכרעת הדין, כי בין טמבור לרשתות השיווק התקיימה מערכת של הסדרים כובלים לגבי מחיר המוצרים של טמבור. טמבור, שהיתה מונופולין מוכרז בתקופת האישום, אף איימה על הרשתות כי אם לא ייענו לדרישתה היא תקצץ בהנחות לרשתות.

בית המשפט קבע כי בשל הורדת המחירים, שאפיינה את כניסת הרשתות הום סנטר ואייס לשוק, פנו אנשי טמבור לרשתות והסכימו עימן על עלייה במחירים. טמבור התנתה את מתן ההנחות לרשתות בגביית המחירים המומלצים על ידה. בנוסף, הבטיחו אנשי טמבור לנציגי הרשתות לכך שכל השוק יתיישר על אותה רמת מחירים. "נעלה מכל ספק, כי ההבנה בין טמבור לבין הרשתות לגבי המחירים, שנועדה להעמיד לפני הצרכן מחירים דומים, כפי שהוכחה בראיות התביעה, פגעה בציבור שעמד מול מחירים גובהים יותר ולא נהנה מפירות מלחמת המחירים", קבעה השופטת.



שולשטיין עצמו הורשע במסגרת הסדר טיעון ב-2002, אך חזר בו מההסדר. עקב כך, חזר התיק להתנהל בבית המשפט. השופטת קבעה כי למרות שלא הוכח כי שולשטיין לא ידע על ההסדרים הכובלים בין הרשתות, מחומר הראיות עולה לכאורה כי הוא התרשל במעשיו. ואולם, בית המשפט נמנע מלקבוע ממצאים סופיים בשאלה זו והשאיר את הדיון בה לשלב הטיעונים לעונש. יצויין כי חברת טמבור נאשמת גם כן בתיק, ומשפטה הסתיים בהסדר טיעון במסגרתו שילמה קנס של 2.25 מיליון שקל.



המדינה יוצגה על ידי עוה"ד דוד גדעוני, אסף מוזס ואריאלה יוסטמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully