וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריזמה על מהלך האוצר: "המהלך מנסה להשיג ירידה בתנודתיות אך ספק אם זה יצליח"

יובל מעוז

4.11.2008 / 17:03

רפי גוזלן: סביר כי ה-3% יתגלו כצעד קטן ולא מספק שיגדל באופן הדרגתי לרמה גבוהה יותר


"המהלך מנסה להשיג ירידה בתנודתיות אך ספק אם זה יצליח, שכן תנודתיות זו היא פועל יוצא של התנודתיות בעולם", כך אומר סמנכ"ל ההשקעות הראשי של בית ההשקעות פריזמה, רפי גוזלן.

"משרד האוצר מצטרף למאמץ המלחמתי ומציע הקלה מסוימת לשוק האג"ח הקונצרני", אומר גוזלן. "האוצר מאפשר לגופים מוסדיים לשערך אג"ח קונצרניות בהיקף של 3% מהנכסים של כל קרן השתלמות, קופת גמל, קרנות פנסיה, לפי עלות מתואמת ולא לפי מחירי השוק. למעשה, הכוונה היא לפתור את בעיית הנזילות בשוק זה, כלומר להקטין את מרווח האשראי הנובע מפרמיית הנזילות הנדרשת, שעלתה באופן ניכר באחרונה, ולהביא לכך שהאג"ח הקונצרניות ייסחרו קרוב ככל הניתן לערכן הכלכלי המשקף את יכולת החזר הפירעון של החברה.

"התאוששות בשווקים תאשפר להגדיל את היקף רכישת אג"ח קונצרניות במסלול זה והיא תהווה בלם מסוים לתנודתיות התשואות בתקופות של ירידות בשווקים", אומר גוזלן.

"להחלטה זו צפויה השפעה חיובית בטווח הקצר על השוק הקונצרני, שכן מדובר בהקטנת הלחץ למכירות נוספות בשווקים. אנו מעריכים כי גופים מוסדיים ייטו לבחור אג"ח בסיכון בינוני בעלות הסתברות טובה לפירעון. מעבר לכך מתקבל סיגנל ראשון להתערבות ממשלתית מתבקשת בשל כשל השוק בשוק האג"ח הקונצרניות ודי להתבונן במידת המעורבות בממשלתית בעולם בכדי להבין כי גם אצלנו המעורבות רק תלך ותגבר. באשר לתוכנית זו סביר כי ה-3% יתגלו כצעד קטן ולא מספק שיגדל באופן הדרגתי לרמה גבוהה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully