וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל החגים ואווירת המיתון: רק 9,909 מסירות של כלי רכב באוקטובר

דניאל שמיל

4.11.2008 / 17:52

מדובר בירידה של 44.7% לעומת אוקטובר 2007 - בין השאר לאור מיעוט ימי העבודה בשל תקופת החגים



באוקטובר נמסרו רק 9,909 מכוניות בשוק הישראלי - המספר הנמוך ביותר מזה שנים. מדובר בירידה של 44.7% לעומת אוקטובר 2007, ובירידה של 35% לעומת ספטמבר 2008. עם זאת, כדאי לזכור כי בחודש האחרון היו מעט ימי עבודה בהשוואה לחודשים אחרים, בשל עונת החגים. השוואה של החודשים ספטמבר ואוקטובר של 2008 לעומת התקופה המקבילה אשתקד מראה כי מדובר בירידה של 14% בלבד - שיעור מתון לעומת הציפיות (25,159 מכוניות השנה לעומת 29,329 בתקופה המקבילה אשתקד).



לדברי אלי דוד, מנכ"ל יפנאוטו, יבואנית סובארו לישראל, "השוק כולו במצב של חוסר וודאות, וחברות הליסינג מקפיאות רכישות. בזמנים כאלה, רק השוק הפרטי נוהג בצורה רציונלית, וברגע שיש מבצעים והצעות טובות הם קונים" מוסיף דוד.



אורי להב, מנהל חטיבת פולקסווגן בצ'מפיון מוטורס, אומר כי "גם הלקוח הפרטי מבולבל מהרבה סיבות. לא ברור אם קבוצות הרישוי יירדו, הכלכלה העולמית לקראת משבר ולכן מחירי הרכב בעתיד אינם ברורים. ללקוח הפרטי קל לזהות מבצעים טובים ועסקאות טובות. יש קהל שרוצה להחליף מכוניות בזמן הקרוב". עוד אומר להב כי להערכתו "היה פקק, וכולם חיכו לראות מה אחרים יעשו, עכשיו יש הצפה של מבצעים".



גורמים בענף טוענים כי מרבית המסירות של אוקטובר הן מכירות של חודשים קודמים, וגם החודש נמסרו מכוניות רבות לציי הרכב. ניתוח טבלת המכירות, מראה כי המותגים מוטי הליסינג שמרו על ראשות הטבלה. מאזדה מסרה 1067 מכוניות בחודש זה, רק מעט יותר מטויוטה שנמצאת במקום השני עם 1,033 מסירות. במקום השלישי ממוקמת הונדה, המכוונת בעיקר לשוק הפרטי, עם 855. גם יונדאי ופורד מסרו כמויות דומות (827 ו-813 בהתאמה). לסובארו היה זה חודש טוב באופן יחסי, עם 667 מסירות, ומקום שישי בטבלה.



ל-TheMarker נודע כי מנהלים מיבואניות הרכב מבקשים מחברות הליסינג לרכוש מכוניות, כמחווה של רצון טוב. לפי תקנות משרד התחבורה, מכונית שעברה יותר משנה ממועד ייצורה, חייבת להימכר כמשומשת,כאשר היבואן רשום כיד הראשונה. "להרבה יבואנים יש במלאי מכוניות שיוצרו לפני כמעט שנה", אומר אורי להב, "והמכוניות האלה יעלו על הכביש, אף אחד לא רוצה למכור אותן כמשומשות".
להב צופה כי "בחודשיים האחרונים של 2008 לא נראה שוב את המספרים של אוקטובר".



אלי דוד מציין כי "יכול להיות להיות שבשוק יש תיקון וחזרה לשיווי משקל בין הליסינג והשוק הפרטי. בשנים האחרונות היתה ריצה וצמיחה מהירה, ועכשיו הדברים מתמתנים". לפי התחזית של דוד, "בשנה הבאה נראה שינויים גם במלאי מצומצם יותר וגם הקטנה של היצע הדגמים והגרסאות אצל היבואנים השונים". עוד אומר דוד כי "השוק עכשיו צריך וודאות, וזה תלוי ברגולטור. הדבר הוודאי היחיד הוא מבצעי המכירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully