וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהמרים באינטרנט כבר החליטו: מעניקים סיכוי של 91% לזכיית אובמה בבחירות לנשיאות ארה"ב

נמרוד הלפרן

4.11.2008 / 18:06

בורסת אינטרייד הצליחה לנבא בבחירות 2004 את ניצחון בוש - למרות שהסקרים הצביעו אז על ניצחון קרי



בשעה שאזרחים ברחבי ארה"ב מצביעים בבחירות, המהמרים באינטרנט כבר העניקו את הניצחון למועמד הדמוקרטי לנשיאות, ברק אובמה. החוזים העתידיים בבורסת אינטרייד (Intrade) האירית, אשר יעניקו למשקיע בהם 100 דולר במקרה של זכיית אובמה בבחירות לנשיאות, נסחרים כעת במחיר של 91 דולר (סיכוי של 91%) לעומת מחיר של פחות מ-50 דולר (סיכוי של 50%) לפני כחודשיים, ומחיר של כ-10 דולרים (סיכוי של 10%) בתחילת השנה. החוזים המעניקים למשקיע בהם 100 דולר במקרה של זכיית המועמד הרפובליקאי ג'ון מקיין נסחרים במחיר של 9 דולר (סיכוי של 9%), לעומת מחיר של יותר מ-50 דולר (50%) לפני כחודשיים.



בעבר, הצליחה בורסת אינטרייד לנבא בהצלחה אירועים שאפילו סקרי דעת הקהל פיספסו לגביהם. כך למשל, במרוץ לנשיאות ארה"ב בשנת 2004 הצביעו מרבית הסקרים על כך שהמועמד הדמוקרטי, ג'ון קרי, מוביל ביתרון קטן על מתחרהו, הנשיא ג'ורג' בוש. אולם בבורסת אינטרייד היה לנשיא בוש דווקא יתרון.



עם זאת, מומחים גורסים כי יש סיבות לספקנות בנוגע לבורסה, אשר בה יכולים משקיעים להמר גם על תוצאות בחירות ועוצמות סופות הוריקן. זאת כיוון שרקע המשקיעים הסוחרים בה באופן אלקטרוני אינו משקף בהכרח את האופי של מקבלי ההחלטות או המומחים בסוגיות שבהן מדובר.



מבקרי הבורסה טוענים, כי היא משקפת נטייה גוברת והולכת בקרב חסידי כלכלת השוק לראות בשוק כלי מועדף לניבוי אירועים ומגמות החורגים גם מהתחום הכלכלי. ביקורת זו באה לידי ביטוי ביתר שאת בשנת 2003, לאחר שמשרד ההגנה האמריקאי הודיע על כוונתו לפתוח אתר הימורים על פיגועי טרור במזרח התיכון. בפנטגון סברו, כי אתר כזה יאפשר להם לשפר את התחזיות בדבר טרור במזרח התיכון, ואולם ביקורת ציבורית קשה גרמה לבסוף למשרד ההגנה לחזור בו מהיוזמה.



בורסת אינטרייד בדבלין שבאירלנד מאפשרת לסחור בחוזים עתידיים על אירועים שונים, החל משם הסרט שיזכה באוסקר וכלה בעיתוי גילויו של מקרה ראשון של שפעת העופות בארה"ב. בעבר, איפשרה הבורסה להמר גם על זהות האפיפיור הבא ועל תוצאות משפט ההונאה של בכירי חברת האנרגיה האמריקאית אנרון, וכן משפטו של הזמר מייקל ג'קסון שהואשם בהתעללות מינית בקטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully