וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל קרן בלקסטון, סטיבן שוורצמן: העמקת הרגולציה במערכת הפיננסית תזיק לחברות

סוכנויות הידיעות

4.11.2008 / 18:07

שוורצמן הציע תוכנית רגלוטורית חלופית במאמר שפירסם ב"וול סטריט ג'ורנל"



סטיבן שוורצמן, מנכ"ל קרן ההשקעות בלקסטון, יוצא נגד העמקת הרגלוציה הצפויה במערכת הפיננסית של ארה"ב וטוען כי חקיקת יתר לא תאפשר את הגמישות הנחוצה לחברות כדי להתמודד בסביבה עסקית המשתנה במהירות. שוורצמן ביטא את דיעותיו במאמר שפירסם היום ב"וול סטריט ג'ורנל".



עיקר קיצפו של שוורצמן יצא נגד החקיקה הממשלתית שלאחר התמוטטות חברת האנרגיה אנרון ב-2001 "שיצרה משיכה פטישיסטית לרגלוציה מוגברת במקום הפעלת שיקול דעת. זה לא תרם מאומה ליציבות או לרווחיות החברות האמריקאיות, אלא רק פגע בתחרותיות והחליש את השווקים הפיננסיים המקומיים".



שוורצמן הציע במאמר תוכנית בת שבעה שלבים לרגולציה חלופית. התוכנית כוללת יצירת כללים חשבונאים משותפים, בניית מערכת פיקוח דומה בכל מדינה שתכלול בנקים מרכזיים, שרי אוצר וגוף רגולטורי אחד בלבד, יצירת שקיפות במערכת הפיננסית, הצגת המכשירים הפיננסים בפני הרגולטור, מתן זכות לרגולטור לפקח על כל המוסדות הפיננסים במדינה, ללא קשר למיקומם או למעמדם החוקי, ביטול השיטה החשבונאית mark-to-market, בה מוערכים נכסים לפי שווים העכשווי כדי למנוע מחיקות רווח עצומות ומלאכותיות, שגורמות לחוסר יציבות בשווקים ומעבר לשיטה רגולטורית המבוססת על עקרונות מקובלים ולא על חוקים.



בלקסטון אמורה לדווח ביום חמישי הקרוב על התוצאות הכספיים ברבעון השלישי. מחיר מניית החברה נסגר ביום שישי האחרון בשער של 8.61 דולר, לעומת 30 דולר בעת ההנפקה לציבור ביוני 2007, שבועות ספורים לפני תחילת משבר האשראי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully