וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל בכיר בשוק: ממתינים לראות איזה גב ייתן תשובה לדלק נדל"ן

טל לוי

4.11.2008 / 18:30

אנליסט: ההצעה של דלק נדל"ן היתה מעליבה והיא בעצם הודאה בכך שיש קשיים תזרימיים


"השוק ממתין לראות איזה סוג של גב ייתן יצחק תשובה ל שבה הוא עתיד להחזיק באופן אישי יותר מ-50%. המשקיעים ציפו שתשובה יזרים כסף לחברה, ובכך יתרום לעלייה במחירי איגרות החוב, אך זה לא קרה", כך אומר היום פעיל בכיר בשוק ההון. "ההצעה המקורית היתה פשוט לא לעניין. אנשים החזיקו באיגרות החוב לכל אורך הדרך, וכעת היא נסחרת במחיר של פחות מחצי. ביחס להצהרות של דלק נדל"ן שטענה שוב ושוב שאין בעיות בחברה, מדובר בהצעה לא טובה במיוחד".

דלק נדל"ן, שבשליטת קבוצת דלק של איש העסקים יצחק תשובה, משכה הערב את הצעתה להחלפת איגרות החוב של החברה מסדרה ג' ו-ד'. החברה פירסמה אתמול הצעה לבעלי איגרות החוב של החברה מסדרות ג' ו-ד', לפיה הם יכולים להחליף את איגרות החוב שברשותם לאיגרות חוב מסדרה חדשה אשר תובטח בשעבוד נכסים מניבים בישראל. האיגרות של דלק נדל"ן הגיעו לתשואות של עד 90% - מצב שמבטא חוסר אמון של המשקיעים ביכולת החברה לשלם את חובותיה.

בשבועות האחרונים הדגיש מנכ"ל דלק נדל"ן, איליק רוז'נסקי, שוב ושוב כי מצבה הפיננסי של דלק נדל"ן טוב, כי החברה ממשיכה להשכיר את כל הנכסים המניבים שברשותה בתפוסות גבוהות וכי תשלומי השכירות זורמים כרגיל. בקבוצת דלק הסבירו כי מטרת המהלך היה בסך הכל להציע למשקיעים אופציה לקבלת איגרות חוב המגובות בנכסים משועבדים במקום אגרות החוב הנוכחיות שאינן מגובות, משפטית, בנכסים.

"אני מקווה שדלק תגיע הפעם עם הצעה סבירה יותר, שכן ההצעה הנוכחית זכתה לביקורות מוצדקות שנבעו מתסכול ומרמור של משקיעים" אומר אנליסט בשוק ההון. "ההצעה בעצם דיברה על פריסת החוב של דלק נדל"ן לתקופה ארוכה יותר. אם יש לחברה בעייה תזרימית, שיבואו ויניחו את הדברים בגלוי על השולחן. אם אין בעיה תזרימית, מדוע שדלק נדל"ן לא תשעבד נכסים לטובת סדרות האג"ח הקיימות? מדוע לא להשקיע את הכסף ברכישת אגרות החוב הקיימות?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully