וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הדודה הקרואטית: אנליסט לשעבר בגודלמן סאקס נמלט בארה"ב במהלך תקופת המבחן

נמרוד הלפרן

4.11.2008 / 22:59

דיוויד פאצ'ין עמד בלב שערוריית מסחר לפי מידע פנים בהיקף של 7 מיליון דולר



דיוויד פאצ'ין, אנליסט לשעבר בגולדמן סאקס אשר עמד בלב שערוריית מסחר לפי מידע פנים בהיקף של 6.7 מיליון דולר - אשר זכתה לכינוי "פרשת הדודה הקרואטית" - נמלט ככל הנראה מארה"ב תוך הפרת תנאי תקופת המבחן שלו. כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



עורך דינו לשעבר של פאצ'ין וכן עורכי דין מטעם התביעה העריכו כי הוא כבר לא נמצא בארה"ב, וציינו כי אין להם מושג היכן הוא נמצא. בית משפט בארה"ב הוציא עקב כך צו למעצרו של פאצ'ין.



פאצ'י היה אחד משישה אנשים שהורשעו במסגרת הפרשה שזכתה לכינוי "פרשת הדודה הקרואטית" - עקב חשבון בנק שפתח על שם סוניה אנטיסביץ', דודתו הקרואטית בת ה-63, לצורך הפקדת רווחים מהעסקות.



פאצ'ין נידון בתחילת השנה לעונש של שנתיים מאסר, ושוחרר לאחר שכבר ריצה 26 חודשים במעצר. כמו כן, הוא נידון לתקופת מבחן של שלוש שנים, ונדרש להשיב רווחים בסך 6.7 מיליון דולר שגרף, ולשלם קנס בסך 10,000 דולרים. גזר הדין הקל יחסית נבע מכך שפאצ'ין הסכים להעיד נגד חמשת שותפיו בפרשה.



בשנת 2004, הצליח פאצ'ין ביחד עם אנליסט נוסף של גולדמן סאקס, יוג'ין פלוטקין, לגייס את סטניסלב שפיגלמן, שעבד אז בחטיבת המיזוגים והרכישות של מריל לינץ', כמקור למידע פנים.



השניים גייסו את שפיגלמן במהלך פגישה בקלאב 88, מועדון ספא וסאונה רוסית במנהטן. שפיגלמן הדליף להם בהמשך מידע פנים על מיזוגים צפויים, ובכלל זה רכישת יצרנית הנעלים ריבוק על ידי אדידס-סלומון. מידע שסיפק שפיגלמן הניב רווחים של יותר מ-6 מיליון דולר מעסקות לפי מידע פנים.



במסגרת תוכנית אחרת, ממנה הרוויחו קרוב ל-500 אלף דולר, שכרו פלוטקין ופאצ'ין את שירותיהם של שני אנשים כדי שהללו יתחילו לעבוד בבית הדפוס של שבועון העסקים "ביזנסוויק", וידליפו להם מידע על כתבות שצפויות להתפרסם בכתב העת.



תוכנית אחרת כללה עובד של רשות הדואר של ניו ג'רזי אשר השתתף בחבר מושבעים מורחב שניהל חקירה נגד חברת התרופות בריסטול-מיירס סקוויב. עם זאת, המידע שהעביר להם באביב 2005 לא הניב רווחים כלשהם ממסחר במניות.



פלוטקין, בוגר אוניברסיטת הארוורד בן 28, נידון בתחילת השנה לעונש מאסר של ארבע שנים ותשעה חודשים. שפיגלמן נידון בתחילת שנה שעברה ל-37 חודשי מאסר בגין מסחר לפי מידע פנים, והיה בכך לאנליסט הראשון שנשלח לכלא במסגרת הפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully