וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה נהנה מההובלה לאחר ספירת כ-5% מהקולות; רשם ניצחון חשוב בפנסילווניה וניצח בניו יורק

מיכל רמתי

5.11.2008 / 4:09

המועמד הדמוקרטי מוביל עם 103 מהקולות האלקטוראליים, לעומת 45 של מקיין



לאחר ספירת כ-5% מהקולות, CNN מעניקה לאובמה 102 קולות אלקטורליים, ולמקיין 34. ה-BBC כבר זוקף לזכות אובמה 175 קולות אלקטורליים, לאחר שהעניק לו את מדינת ניו יורק עתירת הקולות. מקיין, לעומת זאת, זכה לפי ה-BBC ב-61 קולות אלקטורליים עד כה. כל האתרים בינתיים מעניקים לאובמה יתרון קל במספר הקולות הכולל שנספרו - 50% לעומת 49% עבור מקיין.



אובמה, כצפוי, סחף את מדינות ניו אנגלנד בצפון מזרח ארה"ב, את מרילנד, דלאוור, ניו ג'רזי, ואשינגטון הבירה, ואת מדינת הבית שלו - אילינוי. המועמד הדמוקרטי הצליח לקחת גם את פנסילווניה, מדינה בה קיווה מקייןלזכות ב-21 הקולות האלקטוראליים. מקיין הצליח לשמור על מדינות רפובליקאיות כמו קנטאקי, אוקלהומה, טנסי, קרוליינה הדרומית ואלבמה.



בבית הנבחרים מובילים בינתיים הדמוקרטים, עם 47 סנאטורים, לעומת 29 של הרפובליקאים. דמוקרטים ניצחו עד כה בשני מושבים בסנאט שהיו רפובליקאים עד כה, ביניהם אחד המושבים של וירג'ינה, מדינה רפובליקאית באופן מסורתי. במרוץ לנשיאות בוירג'יניה מוביל כעת מקיין, לאחר ספירת 41% מהקולות. בפלורידה מוביל אובמה לאחר ספירת 31% מהקולות. גם באינדיאנה ניטש עדיין מאבק צמוד.



בינתיים, נפתחו השווקים באסיה בעליות. טוקיו עולה כעת ב-1.9%; הונג קונג עולה ב-0.3%; סיאול עולה ב-3.6%. בשוקי המניות העולמיים עוקבים בעניין רב אחר תוצאות הבחירות בארה"ב, מתוך הערכה כי תוצאותיהן יקבעו את אופן הטיפול במשבר הפיננסים שהתפשט ברחבי העולם, וישימו קץ לחוסר הודאות השורר בשווקים על רקע הבחירות לנשיאות ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully