וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיכון ובינוי נכנסת לשוק האנרגיה הסולארית; השיקה את חברת סולאריה

מאת אבי בר-אלי

5.11.2008 / 6:54

מנכ"ל שיכון ובינוי עופר קוטלר: נבחן רכישה של חברות אנרגיה סולארית



>> קבוצת אריסון מרחיבה את פעילותה בשוק האנרגיה הסולארית ונכנסת בראשונה לשוק המתפתח של הנחת מתקנים לייצור חשמל עצמי. חברת שיכון ובינוי Environment, מקבוצת שיכון ובינוי, הנמצאת בבעלות קבוצת אריסון, הודיעה אתמול על ייסודה של החברה-הבת סולאריה שתעסוק בשיווק, תכנון והתקנה של מערכות פוטו-וולטאיות לייצור חשמל עצמי.

החברה תשווק מערכות סולאריות למגזר העסקי ולשוק הפרטי מתוקף התמריצים לעידוד ייצור חשמל עצמי באנרגיה סולארית שנכנסו לתוקפם ב-1 ביולי 2008. לפי התקנות, לקוחות ביתיים ותעשייתיים שיתקינו לוחות סולאריים לייצור חשמל - יקבלו 2.01 שקלים לכל קוט"ש שייצרו במתקן, לעומת תשלום של כ-50 אגורות לקוט"ש הנצרך מחברת החשמל. ההסדר מיועד למתקנים בטכנולוגיה פוטו-וולטאית המיועדים לצריכה עצמית, תוך מכירת העודפים לרשת החשמל. גודל המתקן הוגבל ל-15 קילו-ואט לצרכן ביתי, ו-50 קילו-ואט לצרכן עסקי.



מנכ"ל שיכון ובינוי Environment, אמיר לוי, אמר כי סולאריה תפעל כחברת התקנות עבור לקוחות פרטיים וכבעלי המתקן בפרויקטים של B.O.T בשטחים שתחכור, או בשטחים שבבעלותה. בימים אלה החלה סולאריה בתכנון הנחת פאנלים סולאריים על גגות נכסיה של קבוצת שיכון ובינוי, ותחילה במטה החברה ברמת גן.



מנכ"ל שיכון ובינוי, עופר קוטלר, אמר כי תכליתה של סולאריה לפעול עבור הלקוחות כ-shop-stop-one "ולהוביל את שוק האנרגיה הסולארית בישראל למשקי בית ועסקים". קוטלר הוסיף כי סולאריה תפעל תחילה בשוק המקומי, וכי כיום בוחנת הקבוצה רכישה של חברות אנרגיה סולארית לעיבוי הפלטפורמה לפעילותה.



יו"ר קבוצת שיכון ובינוי, רווית בר-ניב, אמרה: "החברה החדשה מביאה את בשורת החשמל הסולארי לכל בית בישראל, תוך שימוש בפתרונות המתקדמים שלנו לייצור אנרגיה ירוקה ולאספקה של חשמל ידידותי לסביבה". את החברה תנהל טלי נחושתן, שהיתה עד לאחרונה מנכ"לית פרסום פלד ושימשה סמנכ"לית השיווק של נטוויז'ן-ברק, שם עבדה תחת בר-ניב.



שיכון ובינוי מתמודדת בשני המכרזים שפירסמה המדינה להקמת תחנות כוח סולאריות באתר אשלים שבנגב, וכמו כן שותפה עם חברת גילץ בהקמת פארקים סולאריים בטכנולוגיית בספרד בהיקף כולל של כ-13 מגה-ואט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully