וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בינתיים, המשבר עדיין לא בא לידי ביטוי בחברות האשראי

סוכנויות הידיעות

5.11.2008 / 6:54

למרות המשבר, בנטרול הפרשה חד-פעמית רשמה מאסטרקארד רווח של 322 מיליון דולר



>> מניית מאסטרקארד, חברת כרטיסי האשראי השנייה בגודלה בעולם, זינקה ביום שני ב-8.3% במסחר שאחרי הסגירה בוול סטריט, לאחר שדיווחה על תוצאות טובות מהצפוי. התוצאות ברבעון השלישי של 2008 הושפעו מרווחים מחוץ לארה"ב, שקיזזו את השפעת משבר האשראי.



ללא הפרשה חד פעמית בסך 515.5 מיליון דולר, שנועדה להסדרת תביעה שהגישה נגדה חברת כרטיסי האשראי דיסקאבר, רשמה מאסטרקארד רווח רבעוני של 322 מיליון דולר, או 2.47 דולרים למניה, לעומת תחזיות הכלכלנים לרווח של 2.24 דולרים למניה.

כולל ההפרשה, רשמה החברה הפסד של 193.6 מיליון דולר, או 1.49 דולר למניה, לעומת רווח של 314.5 מיליון דולר או 2.31 דולרים למניה ברבעון המקביל ב-2007. הכנסותיה של מאסטרקארד זינקו ב-24% ברבעון השלישי של 2008 ל-1.3 מיליארד דולר, הודות לצמיחה בפעילות החברה, בעיקר באמריקה הלטינית, אסיה ואירופה.



למרות התוצאות החיוביות, צפה מנכ"ל מאסטרקארד, רוברט סלנדר, כי החברה לא תעמוד ביעדי ההכנסות שלה ל-2009 בשל משבר האשראי העולמי.



"אנחנו נמצאים כעת בעיצומו של משבר כלכלי שאיני חושבת שראיתי כמותו בחיי", אמרה סמנכ"לית הכספים של מאסטרקארד, מרטינה הונד-מג'ין, שהוסיפה כי מאסטרקארד הושפעה גם היא מהסלמתו של מחנק האשראי באוקטובר, בשל ירידה במספר העסקות הבינלאומיות והתחזיות למיתון עולמי.



"אנחנו מתכוננים למיתון ארוך יותר, ולא למיתון שיימשך שלושה עד שישה חודשים. החשש העיקרי הוא ממשך המשבר", מסרה החברה.



מאסטרקרד ומתחרתה העיקרית, ויזה, אינן חשופות ישירות לגידול בפיגורי התשלומים ובשמיטת החובות של הצרכנים, מכיוון שלמעשה הן אינן מנפיקות הכרטיסים, אלא רק מבצעות העסקות, בניגוד לחברות כמו אמריקן אקספרס ודיסקאבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully