וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוספת שאולמרט הבטיח לאוניברסיטאות - רק לאחר הבחירות

מאת צבי זרחיה

5.11.2008 / 6:54

ההערכה היא שתקציב המדינה ל-2009 יוגש לאישור הכנסת רק באפריל או מאי, לאחר הבחירות, על ידי הממשלה הבאה



>> התוספת למוסדות להשכלה גבוהה בסך 515 מיליון שקל, שעליה החליט בסוף השבוע ראש הממשלה אהוד אולמרט, תועבר למוסדות רק באפריל או מאי, מועד אישורו הצפוי בכנסת של תקציב המדינה ל-2009 - כך עולה מבדיקת TheMarker.

היום תתפזר הכנסת לפגרת הבחירות. ההערכה היא שתקציב המדינה ל-2009 יוגש לכנסת רק לאחר הבחירות על ידי הממשלה הבאה וידון על ידי הכנסת הבאה.



יו"ר ועדת הכספים ח"כ אבישי ברוורמן (עבודה) מנע אתמול את אישורן של בקשות האוצר לשינוייים בתקציב, למעט שתיים, בשל העיכוב עד כה בהעברת כספים ממשרד האוצר למוסדות להשכלה גבוהה.



מקורות בכנסת טענו כי על משרד האוצר להעביר במהירות לוועדת הכספים בקשה לתוספת תקציב למוסדות להשכלה גבוהה. במידה שהדבר לא יבוצע עד 1 בינואר האוניברסיטאות לא יקבלו את הסכומים שהובטחו להן, מאחר שהכנסת לא צפויה לאשר עד 31 בדצמבר בקריאה השנייה והשלישית את תקציב המדינה ל-2009, ומכיוון שהחל ב-1 בינואר תפעל המדינה לפי תקציב מדינה חודשי של 2008 בתוספת עליית המדד.



באוצר הסבירו אתמול כי המשרד יכבד את החלטת ראש הממשלה, אלא שהכספים יועברו רק במסגרת תקציב 2009. לכשיאושר התקציב, יקבלו המוסדות להשכלה גבוהה את כל הכספים המגיעים להם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully