וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסקה לרכישת טורבינות גז מחברת סימנס תיחתם היום

מאת אבי בר-אלי

5.11.2008 / 6:54

ועד העובדים מחה על התניית מימון תוכנית החירום בעצירה של הזרמת כספי הפנסיה, ובעקבות הפשרה שונה נוסח התוכנית



>> בהיעדר הפתעות של הרגע האחרון צפויה חברת החשמל לחתום היום על העסקה לרכישת טורבינות גז מחברת סימנס הגרמנית בהיקף של כ-170 מיליון יורו. זאת, בתום משבר במהלכו הנחה ועד עובדי חברת החשמל את עובדי החברה שלא לשתף פעולה עם הליכי העסקה ולא ליישם את תוכנית החירום למשק החשמל.

מזכירות הוועד מחתה על התניית מימון תוכנית החירום בעצירת הזרמה עתידית כספים (מעבר להפרשה השוטפת) לקרן הפנסיה של העובדים, וביישום מיידי של תוכנית ההתייעלות בחברה. ואולם, בתום מרתון פגישות בין נציגי הנהלת חברת החשמל, רשות החשמל וראשי הוועד סוכם עקרונית על שינויי נוסח ההתניות, באופן שיאפשר את יישום התוכנית.



בתום מסכת דיונים בת שמונה חודשים אישרה בסוף השבוע רשות החשמל את ייקור תעריפי החשמל בשיעור של 5% החל בינואר 2009. זאת כדי לממן הקמת חמש יחידות ייצור חשמל על ידי חברת החשמל עד קיץ 2010 במסגרת תוכנית החירום למשק החשמל. רשות החשמל התנתה את התוספת התעריפית לחברת החשמל בהפקדתה בחשבון ייעודי ומבוקר, בדיווח רבעוני על עמידה בלוחות הזמנים ליישום התוכנית, בעמידת חברת החשמל בלוחות הזמנים למימוש תוכנית הפיתוח בכללה, ביישום תוכנית ההתייעלות בחברה (תוכנית מצפן) ובאי העברת כספים לקרן הפנסיה של עובדי חברת החשמל מעבר להפרשה השוטפת, וזאת עד לסיום בדיקות הוועדות שמונו לעניין זה.



גורמים בוועד אמרו בזעם כי אין בסמכות רשות החשמל לקבוע האם ימומשו זכויותיהם הפנסיוניות, אך גורמים בהנהלת החברה טענו מנגד כי ממילא לא תותר כל הזרמת כספים לקרן הפנסיה של העובדים (מעבר להפרשה השוטפת) עד סיום כל הבדיקות בעניין.



מחברת החשמל נמסר בתגובה: "הנהלת חברת החשמל ממשיכה לקדם את תוכנית החירום למען משק החשמל בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully