וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות האנליסטים: הכנסות טבע גדלו ב-22% ברבעון השלישי והרווח צמח ב-9%

מאת נתן שבע

5.11.2008 / 6:54



>> מחר תפרסם טבע את דו"חותיה לרבעון השלישי. בוול סטריט מעריכים כי החברה סיימה את הרבעון ברווח של 70 סנט למניה, לעומת רווח של 64 סנט ברבעון המקביל. על פי ההערכות, ההכנסות צמחו ב-22% ל-2.89 מיליארד דולר. שוק ההון כבר פחות עסוק בתוצאות הרבעון השלישי, אלא ממתין לרבעון הרביעי, שבו עשויה טבע להשלים את רכישת באר ולהיהפך לחברה אחרת לגמרי.

באי.בי.אי מעריכים כי בסך הכל תוצאות החברה היו טובות עם צמיחה בכל האזורים הגיאוגרפיים והתחומים. הרבעון השני היה שחון יחסית בהשקות חדשות, ובמהלכו הושקה תרופת הלאמיקטל בעלת היקף מכירות של 1.7 מיליארד דולר במונחי תרופת המקור. האנליסטית נועה ויסברג מציינת כי המכירות הגנריות של החברה בארה"ב צמחו ב-12% ברבעון, בין השאר כתוצאה מתרומתם של מוצרי הנשימה.



בפסגות מעריכים כי העלייה בהכנסות בצפון אמריקה נובעת בעיקר מקבלת הזכויות המלאות בשיווק הקופקסון (כשבמקביל הוצאות השיווק עלו בשל התשלומים שיועברו לסנופי). לפי הערכתם, הכנסות הקופקסון בצפון אמריקה ברבעון זה היו 339 מיליון דולר, לעומת 154 מיליון דולר ברבעון המקביל.



בגזרת הקופקסון, אפשר שטבע הפתיעה על רקע שני מקרים של דלקת קרום המוח שבה לקו מטופלים בטיסאברי, מציינת לימור גרובר מבית ההשקעות. על פי IMS, היתה עלייה חדה במספר המרשמים למשאפי HFA; מה שייתכן כי חיזק את תחום המשאפים, שאיכזב ברבעונים האחרונים, מציינים בפסגות. בבית ההשקעות מתריעים גם מפני שחיקת המחירים, כשחלק מהחברות בתחום מדווחות על האצה בשחיקה וחלקן מדברות על שחיקה נורמאלית.



פסגות ואי.בי.אי מסכימים שבמיתון הביקוש לתרופות זולות לא נפגע. "הלחץ על תקציבי הממשלות - הן בשל ירידה בהכנסות ממסים הן בשל תוכניות הסיוע למערכת הפיננסית - עשוי להוביל להאצת החקיקה לטובת המעבר לגנריקה. מטופלים שאיבדו את הביטוח הרפואי שלהם יחד עם מקום עבודתם יעדיפו גם הם תרופות גנריות", כותבת גרובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully