וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם תמה מלחמת המחירים בתעודות הסל?

מאת שרית מנחם

5.11.2008 / 6:54

אחרי שנה וחצי של הפחתות, החליטה קסם להעלות מחירים. המתחרות צפויות ללכת בעקבותיה



>> סימנים ראשונים לרגיעה במלחמת המחירים שנפתחה בענף תעודות הסל לפני כשנה וחצי: קסם, המנהלת 9.6 מיליארד שקל, הודיעה בתחילת השבוע כי תעלה את דמי הניהול בתעודה הממונפת "קסם מעוף לונג פי 3 יומי" מ-0% ל-1.5%.

תעודה זו מאפשרת למשקיעים חשיפה של פי שלושה משיעור השינוי היומי במדד ת"א 25 - כלומר, על כל עלייה יומית של 1% במדד, תעלה התעודה בכ-3%, ולהפך.



הצעד של קסם מפתיע: בשנה האחרונה פעלה החברה בזירת המחירים בכיוון ההפוך, תוך שהיא קוראת תיגר על תעודות גדולות אחרות. בספטמבר 2007 הכריזה קסם על מהלך מהפכני: המשקיעים בתעודות העוקבות אחר מדדי ת"א 100 ות"א 25 יוכלו ליהנות מתשואה הגבוהה ב-0.25% מתשואת המדד עצמו. קסם לא נשארה לבד, ותוך כמה חודשים הציעו גם תכלית ואינדקס תעודות דומות.



מערכה נוספת נפתחה ביוני, כשקסם הודיעה על הפחתת דמי הניהול בתעודות המט"חיות ופתחה חזית מול המתחרה הגדולה - תכלית - המנהלת את התעודות המט"חיות הגדולות בשוק. קסם חתכה ב-70% את דמי הניהול שהיא גובה בתעודת המט"ח הדולרית, ותכלית יישרה קו והציעה דמי ניהול זהים בתעודה החדשה שהציעה. נראה כי אחת הסיבות שדחפו את החברה למהלך היתה ההתחזקות של המתחרות - בעיקר תכלית - שניהלה 7.7 מיליארד שקל.



הפחתות המחירים הגבירו את התחרות בענף ובאופן כללי היטיבו עם הצרכנים. עם זאת, כעת נראה שהשיטה אינה יכולה להחזיק מעמד, במיוחד לא בימים אלה של משבר פיננסי. הצעד של קסם הוא איתות חיובי לתעשייה וסביר כי מתחרותיה ילכו בעקבותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully