וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צניחה של 45% במסירת מכוניות באוקטובר

מאת דניאל שמיל

5.11.2008 / 6:54

ירידה של 14% בלבד בהיקף המכירות בספטמבר-אוקטובר 2008 לעומת התקופה המקבילה ב-2007 - פחות מהערכות מוקדמות



משבר עולמי רכב

>> באוקטובר נמסרו רק 9,909 מכוניות בשוק הישראלי, המספר הנמוך ביותר מאז מארס 2007. מדובר בירידה של 44.7% לעומת אוקטובר 2007, וירידה של 35% לעומת ספטמבר 2008.



עם זאת, יצוין כי באוקטובר היו מעט ימי עבודה בהשוואה לחודשים אחרים בשל עונת החגים. השוואה של החודשים ספטמבר-אוקטובר 2008 עם התקופה המקבילה ב-2007 מראה כי מדובר בירידה של 14% בלבד - שיעור מתון לעומת הציפיות. בשני החודשים האלה נמסרו 25,159 מכוניות - לעומת 29,329 בתקופה המקבילה ב-2007.



"השוק כולו נמצא במצב של חוסר וודאות, וחברות הליסינג מקפיאות רכישות", אומר אלי דוד, מנכ"ל יפנאוטו, יבואנית סובארו לישראל. "בזמנים כאלה, רק השוק הפרטי נוהג בצורה רציונלי וברגע שיש מבצעים והצעות טובות הם קונים".



אורי להב, מנהל חטיבת פולקסווגן בצ'מפיון מוטורס: "גם הלקוח הפרטי מבולבל מהרבה סיבות. לא ברור מה יהיה העדכון של קבוצות שווי השימוש, הכלכלה העולמית לקראת משבר ולכן מחירי הרכב בעתיד לא ברורים. ללקוח הפרטי קל לזהות מבצעים טובים ועסקות טובות. יש קהל שרוצה להחליף מכוניות בזמן הקרוב. היה פקק, וכולם חיכו לראות מה אחרים יעשו, עכשיו יש הצפה של מבצעים".



מקורות בענף טוענים כי מרבית המסירות באוקטובר הן תוצאה של מכירות בחודשים קודמים, ולמרות עצירת הקניות התבצעו מסירות רבות של מכוניות לציי רכב. ניתוח טבלת המכירות, מראה כי המותגים מוטי הליסינג שמרו על מקומם בראשות הטבלה. מאזדה מסרה 1,067 מכוניות בחודש זה, רק מעט יותר מטויוטה, שלה היו 1,033 מסירות.



במקום השלישי ממוקמת הונדה, המכוונת בעיקר לשוק הפרטי - עם 855 מסירות. יונדאי ופורד מסרו כמויות דומות - 827 ו-813 בהתאמה. גם לסובארו היה זה חודש טוב באופן יחסי, עם 667 מסירות ומקום שישי בטבלה.



ל-TheMarker נודע כי מנהלים מיבואניות הרכב מבקשים מחברות הליסינג לרכוש מכוניות כמחווה של רצון טוב. לפי תקנות משרד התחבורה, מכונית שחלפה יותר משנה ממועד ייצורה, חייבת להימכר כמשומשת, כאשר היבואן רשום כיד הראשונה.



"להרבה יבואנים יש במלאי מכוניות שיוצרו לפני כמעט שנה", אומר להב. "והמכוניות האלה יעלו על הכביש - אף אחד לא רוצה למכור אותן כמשומשות. בחודשיים האחרונים של 2008 לא נראה שוב את המספרים של אוקטובר".



דוד מעט פחות אופטימי "יכול להיות להיות שבשוק יש תיקון וחזרה לשיווי משקל בין הליסינג לשוק הפרטי. בשנים האחרונות היתה ריצה וצמיחה מהירה, ועכשיו הדברים מתמתנים. בשנה הבאה נראה שינויים גם במלאי מצומצם יותר וגם הקטנה של היצע הדגמים והגרסאות אצל היבואנים השונים. השוק צריך עכשיו ודאות, וזה תלוי ברגולטור. הדבר הוודאי היחיד הוא מבצעי המכירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully