וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ד לעבודה: עובדת בהריון שפוטרה תפוצה ב-50 אלף שקל

מאת חיים ביאור

5.11.2008 / 6:57

זאת על אף שפיטוריה אושרו על ידי הממונה במשרד התמ"ת; המשרד טען כי פיטוריה נעשו לפני שמלאו שישה חודשים להעסקתה



>> עובדת בהריון שפוטרה מעבודתה תפוצה ביותר מ-50 אלף שקל על אף שמעבידה קיבל לצורך פיטוריה את אישור הממונה על תעסוקת נשים במשרד התמ"ת - כך קבע בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב.

מירב רייכר הועסקה כמנהלת חשבונות בחברת באג'ט השכרת רכב ששמה הוא גם דומיקאר מאז אוגוסט 2004.



באוקטובר 2004 נודע לעובדת שהיא בהריון עם תאומים. בינואר 2005, מיד לאחר שרייכר סיפרה לחשבת השכר של החברה כי היא בהריון, זימן אותה אליו הממונה הישיר שלה ומסר לה מכתב פיטורים. הנימוק לפיטוריה היה אי שביעות של ההנהלה מתפקודה.



רייכר דרשה את ביטול פיטוריה, בנימוק שהם נעשו לאחר שנודע לחברה על הריונה. המעביד טען בתשובה כי הריונה של העובדת לא היה ידוע לו לפני שהוחלט על פיטוריה.



רייכר, שיוצגה על ידי עו"ד נועה תאורי, פנתה לממונה על חוק עבודת נשים במשרד התמ"ת בבקשה שתבטל את פיטוריה, אך זו דחתה את הבקשה, בנימוק שהפיטורים נעשו לפני שמלאו שישה חודשים להעסקתה של העובדת, ולפיכך הם אינם אסורים לפי חוק עבודת נשים. בעקבות זאת הגישה העובדת תביעת פיצויים נגד באג'ט.



השופטת סיגל דוידוב-מוטולה קבעה: "אין צורך להכביר מלים על חשיבותו של עיקרון השוויון בכלל ועיקרון השוויון בין המינים בפרט, על רקע הדעות הקדומות בנוגע ליכולתן של עובדות בהריון או של אמהות צעירות להמשיך בביצוע עבודתן כרגיל".



השופטת אמרה כי גם אם העובדת פוטרה לפני שחלפו שישה חודשים מאז שנקלטה בבאג'ט, הרי שבית הדין שוכנע כי הפיטורים נעשו מחמת הריונה של העובדת, ולפיכך זכאית העובדת לפיצוי לפי חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, האוסר על אפליה על רקע מין או הורות.



עוד קבעה השופטת שטענת החברה לפיה העובדת תפקדה באופן לקוי נאמרה על ידי המעביד הישיר בלבד, בלי פירוט, ולפיכך המעביד לא היה מפטר את העובדת אלמלא הובא לידיעתו הריונה. היא פסקה לרייכר פיצוי בסך 51 אלף שקל ובנוסף החברה תשלם לה הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בסך 8,000 שקל. (עב 3382/06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully