וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין זכאים לחסינות משפטית

הילה רז

5.11.2008 / 6:57



>> חברי ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין זכאים ליהנות מחסינות המוענקת לעובדי ציבור המקבלים החלטות מעין שיפוטיות - כך קבע באחרונה שופט בית המשפט השלום בתל אביב יעקב שינמן.

מדובר בחסינות המוענקת, בין השאר, לאנשי הפרקליטות כשהם מחליטים על פי שיקול דעתם אם להגיש כתב אישום או לסגור את התיק. החסינות מבטיחה כי אנשי התביעה לא יהיו חשופים לאיומי תביעה אזרחית נגדם אם יתברר בדיעבד כי החלטתם היתה מוטעית. עם זאת, במקרה של זדון או רשלנות ברמה גבוהה ביותר, ניתן להגיש תביעות אישיות.



בפסק הדין דחה השופט על הסף תביעה של עו"ד ריבה רוכברג נגד לשכת עורכי הדין וחברי ועדת האתיקה שלה, שבה תבעה נזקים שנגרמו לה כביכול עקב עונש ההשעיה שהוטל עליה, ושהיה, לגרסתה, נמנע אילו היתה הלשכה מבררת תלונה שהגישה נגד עורך דין אחר. רוכברג הורשעה בעבירות אתיות ונדונה ל-18 חודשי השהייה.



חברי ועדת האתיקה טענו, באמצעות עורכי הדין תמר קרת ועופר מטולה ממשרד עו"ד נשיץ-ברנדס, שיש לדחות את התביעה על הסף מאחר שהם קיבלו את החלטותיהם כגוף ציבורי מעין שיפוטי.



שינמן קבע כי תפקידם של חברי ועדת האתיקה מקביל לתפקידם של אנשי הפרקליטות הנהנים ממעמד מעין שיפוטי, וכל עוד לא הוכחה נגדם רשלנות בדרגה הגבוהה ביותר, הם ייהנו מחסינות. לדבריו, רשימת בעלי התפקידים הנהנים מהחסינות אינה סגורה, ומדי פעם מיתוספים אליה גורמים נוספים.



רוכברג חויבה בהוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין בסך 5,000 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully