וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל טמבור לשעבר הורשע בעבירות של קרטל עם הום סנטר ואייס

מאת נורית רוט

5.11.2008 / 6:57

ראובן שולשטיין הורשע בגין הסדרי תיאום מחירים שביצעה טמבור ב-94'-98'. החברה שילמה בעבר קנס של 2.25 מיליון שקל



>> מנכ"ל טמבור לשעבר, ראובן שולשטיין, הורשע השבוע בבית המשפט המחוזי בירושלים בעבירות קרטל בגין אחריותו כמנהל להסדרי תיאום מחירים שנעשו ב-94'-98' בין טמבור לבין רשתות השיווק - אייס קנה ובנה והום סנטר.



השופטת מרים מזרחי קבעה בהכרעת הדין כי בין טמבור לרשתות השיווק התקיימה מערכת של הסדרים כובלים לגבי מחירי מוצרי טמבור. טמבור, שהיתה מונופולין מוכרז בתקופת האישום, אף איימה על הרשתות כי אם לא ייענו לדרישתה, היא תקצץ בהנחות.

מפסק הדין עולה כי בשל הורדת המחירים שאפיינה את כניסת רשתות הום סנטר ואייס לשוק, החל ב-94' פנו אנשי טמבור לרשתות והמליצו להם להימנע מהורדת מחירים של המוצרים המובילים. טמבור התנתה את מתן ההנחות לרשתות בגביית המחירים המומלצים על ידה. בנוסף, הבטיחו אנשי טמבור לנציגי הרשתות שהם ידאגו לכך שכל השוק "יתיישר" על אותה רמת מחירים.



מלבד שולשטיין, גם טמבור נאשמת בתיק ומשפטה הסתיים בהסדר טיעון שבמסגרתו שילמה קנס של 2.25 מיליון שקל. "נעלה מכל ספק כי ההבנה בין טמבור לרשתות בנוגע למחירים, שנועדה להעמיד לפני הצרכן מחירים דומים, פגעה בציבור שעמד מול מחירים גבוהים יותר ולא נהנה מפירות מלחמת המחירים", קבעה השופטת.



שולשטיין עצמו הורשע במסגרת הסדר טיעון ב-2002, אך הוא חזר בו מההסדר ועקב כך התיק חזר לבית המשפט. מזרחי קבעה: "גם אם לא הוכח כי הנאשם ידע על המעשים שביסוד כתב האישום, הנאשם לא הוכיח שנקט אמצעים סבירים להבטחת שמירתו של החוק, ודי בכך להרשעתו". השופטת לא קבעה ממצא סופי אם שולשטיין התרשל בתפקידו.



המדינה יוצגה על ידי עוה"ד דוד גדעוני, אסף מוזס ואריאלה יוסטמן. שולשטיין יוצג על ידי עו"ד יהושע רזניק. (פ 1142/01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully