וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריקת הפתיחה של הניו מדיה

מאת מעיין כהן

5.11.2008 / 6:57

מרקו מדלוני, בכיר בענקית הספורט ESPN, בטוח כי המשבר הכלכלי יעשה רק טוב לספקי התוכן. בגלל זה החברה שלו מחפשת כל פלטפורמה אפשרית להגיע באמצעותה אל הצופים - כולל שידור משחקים מלאים לסלולרי של הישראלי הממוצע



>> מרקו מדלוני, האחראי על תחום הניו מדיה בענקית הספורט ESPN, שומר על אופטימיות בכל הנוגע להשלכות המשבר הכלכלי על תעשיית המדיה: "אנחנו חברה בריאה שמתמודדת עם כלכלה לא בריאה", הוא מכריז. "לדעתנו, מדובר במשהו זמני. אנחנו לא חורגים בהוצאות, אבל גם לא מבצעים קיצוצים. שום דבר לא יבוא על חשבון הצופים או איכות השידור".



לדבריו, לא רק ש-ESPN לא תיפגע, אלא תעשיית המדיה כולה דווקא תפרח בעקבות המשבר: "אני לא יודע כמה זמן יימשך המשבר, אבל אנחנו לא בנק, אלא חברת מדיה. אני חושב שאנשים לא מוותרים בקלות על מדיה ובידור - שהם בעלות נמוכה. יכול להיות אפילו שיהיו לנו עוד יותר צופים. אני אופטימי מאוד".

מדלוני, המשמש גם יועץ לענייני ישראל של ESPN, נולד בברזיל ועבר להתגורר בארה"ב כשהיה בן 14. אף שכילד למד עברית בבית ספר יהודי בברזיל, את העברית שהוא דובר כיום למד לבד, במסגרת שמונה השנים שבהן הוא עובד מול עמיתיו בישראל. גם את בן זוגו הישראלי הוא הכיר כאן. כעת הוא מבקר בישראל לרגל פסטיבל ראש פינה לטלוויזיה וניו מדיה, שם ישתתף בפאנל תחת הכותרת "ענקיות המדיה משיבות מלחמה".



פוקר טוב



מודלני הגיע ל-ESPN ב-1996, וניהל את שיווק המותג בדרום אמריקה, "עד שהוחלט לפתוח את הערוץ בישראל ואני קפצתי על הפרויקט, כי רציתי מאוד להיות מעורב בפעילות כאן". לדבריו, "התפקיד שלי היה לפתח את המותג בשוק הישראלי ולחתום על ההסכמים עם yes ו-HOT. לאחר מכן עברנו לשלב הבא - למצוא דרכים להפוך את הערוץ לרלוונטי ככל האפשר לקהל הישראלי, בלי להפוך אותו למקומי".



ואולם לא הכל הלך בקלות ל-ESPN. "היו הרבה אתגרים במהלך התקופה הזאת, בין השאר הקפאת ההליכים של תבל, שהיתה תקופה קשה בעבורנו. אבל עדיין, הצלחנו להפיץ את ESPN בישראל. כשהניו מדיה התחילה להיכנס למגרש, התפקיד שלי היה למצוא את ההפצה למותג בכל מקום שבו האוהדים נמצאים וצורכים ספורט".



איזה תוכן רלוונטי לקהל הישראלי?



"כדורסל מכללות רלוונטי מאוד, הסופרבול, בייסבול, NBA וגם פוקר - שהפכנו אותו לאחד המשחקים הנצפים בעולם והוא פופולרי גם בישראל".



האסטרטגיה של ESPN, לדברי מדלוני, היא להגיע לקהל היעד בכל דרך ובכל מקום שבו הוא נמצא, בין אם זה בטלוויזיה, באינטרנט או בטלפון הסלולרי (ראו מסגרת). "אנחנו תמיד עוקבים אחר טכנולוגיות חדשות, וכל דבר שיבוא בעתיד - אנחנו נהיה שם", הוא מצהיר. "בישראל, למשל, קיים שירות ESPN מובייל בסלקום ובאורנג', ובהמשך החודש הוא יכלול גם שידור משחקים מלאים בסלולרי".



לדבריו, "אנחנו מחשיבים את הניו מדיה כהזדמנות בעבורנו להגיע לאוהדים שבעבר לא הגענו אליהם. בעבר, אנשים היו צריכים לחזור הביתה כדי לצפות בטלוויזיה ולעקוב. כיום הם יכולים להיות בקשר עם המותג שלנו מהמשרד שלהם, או להשתמש בטלפון הסלולרי. זה נותן לנו אפשרות להיות קרובים אליהם".



כל מקום ואתר



איך מונעים קניבליזציה כאשר פועלים בכמה פלטפורמות שונות?



"לא קיימת קניבליזציה משום שאנשים צורכים את התוכן בדרכים שונות. הרוב עדיין מעדיפים לצפות בטלוויזיה במסכים ענקיים כמו בעבר. ההבדל היחיד הוא שיש להם כיום יכולת לצפות גם מהמשרד וגם מהטלפון הסלולרי. האוהדים יכולים להיות בקשר מתמיד עם המותג שלנו, ולא צריכים לחכות עד שיגיעו הביתה. האסטרטגיה הזאת מוכיחה את עצמה, ובסך הכל זו מגמה חיובית מאוד בעבורנו".



כל התוכן משודר בכל הפלטפורמות, או שיש בכל זאת מגבלות?



"זה תלוי בזכויות של כל מדינה. כל מה שאנחנו יכולים אנחנו משדרים. כך למשל, בליגת ה-NBA יש לנו זכויות גם לטלוויזיה וגם לניו מדיה, ובקרוב נתחיל להפיץ גם משחקים מלאים בסלולר".



אנשים צופים במשחקים באורך מלא בסלולרי?



"את זה אנחנו עדיין בודקים. זה חדש. אנחנו נותנים את האופציה לצופים, ומאמינים שאנשים שאוהבים ספורט רוצים לקבל את המשחק כאן ועכשיו".



הפאנל שאתה משתתף בו הוא תחת הכותרת "חברות המדיה משיבות מלחמה". האם הכותרת הזאת רלוונטית אליכם?



"השימוש במלה נלחמים לא כל כך רלוונטי בעבורנו. אנחנו לא מסתכלים על שום דבר כאיום, ואנחנו לא עושים שום דבר שלא היינו עושים בכל מקרה. אנחנו פרנואידים מאוד לגבי המשימה שלנו להגיע לצופים בכל מקום, וזה מה שמנחה אותנו. תמיד עקבנו אחרי הטרנדים, אז אם כעת הטרנד הוא אינטרנט וטלפון סלולרי, אנחנו נהיה שם. זה חלק מהפעילות הטבעית שלנו, לשרת את האוהדים".



האם לדעתך לתוכן ספורטיווי יש יתרון על תכנים אחרים?



"קשה להגיד. ספורט הוא אחד הדברים המובילים גם בטלוויזיה. הצופים מעורבים מאוד רגשית כשזה נוגע לספורט, אבל אם את שואלת אותי, אני חושב שיש לנו יתרון של תוכן, כי התוכן שלנו פשוט טוב".



לצ'וטט עם שחקנים



>> ענקית הספורט ESPN הוקמה ב-1979 כדי לסקר את אירועי הספורט המקומיים של מדינת קונטיקט. היא החלה את שידורה הראשון עם תוכנית הדגל שלה "ספורט סנטר", שמצליחה עד היום.



החברה מחזיקה כיום ביותר מ-50 זיכיונות לשידור משחקי ספורט, ומגיעה לכ-97 מיליון בתי אב מנויים ברחבי העולם. 80% מהחברה מוחזקים על ידי רשת ABC (בבעלות דיסני העולמית), ו-20% הנותרים מוחזקים על ידי תאגיד הרסט.



נכון להיום, מחזיקה ESPN, בין השאר, בזכויות השידור למשחק המרכזי (Monday night football) של ליגת ה-NFL, ליגות ה-NBA וה-WNBA, משחקי הגמר של ליגת הפוטבול במכללות, מירוצי נאסקאר, טורניר המונדיאל וליגת האלופות בכדורגל. בנוסף, הערוץ משדר תוכניות פוקר, ובהן אליפות העולם בפוקר.



באתר האינטרנט של החברה, espn.com, מבקרים, לפי נתוני החברה, 20.2 מיליון משתמשים ייחודים בחודש. האתר מכיל קטעי וידאו, חדשות, הפקות מקור, משחקי פנטזיה, סטטיסטיקות, ווידג'טים (יישומים קטנים) - בהם פוקר, דיווחי ספורט ישירים וצ'טים עם שחקנים.



בתחום הסלולר מספקת ESPN תוצאות משחקים וחדשות וידאו, ויש לה 35 שיתופי פעולה עם ספקים בינלאומיים, בהם הספקים המרכזיים בארה"ב. בפברואר 2007 הושקה אפליקציית הטלוויזיה ב-ESPN הסלולרי, המאפשרת צפייה רציפה, ובינואר 2008 נהפך השירות זמין גם באמצעות mobi.tv. לפי נתוני החברה, לאתר הסלולרי שלה גולשים כ-10 מיליון משתמשים ייחודים בחודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully