וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום לטוס, דברו בווידיאו

מאת פז וייסמן

5.11.2008 / 6:56

למרות התוצאות החיוביות של הרבעון השלישי, מנכ"ל יצרנית ציוד שיחות הווידיאו פוליקום לא פוסל צמצומים. מנגד, הוא משוכנע ששיחות הווידיאו הן פתרון מצוין כדי לחסוך לארגונים את עלויות הטיסות של העובדים



>> רוברט (בוב) האגרטי, נשיא ומנכ"ל חברת פוליקום העולמית, העוסקת בציוד לשיחות וידיאו קונפרנס (שיחות ועידה בווידיאו), בהחלט מודאג מהמשבר הכלכלי, למרות התוצאות הפיננסיות הטובות שהחברה שלו הציגה ברבעון השלישי. פוליקום סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 275 מיליון דולר - עלייה של 15% לעומת הרבעון המקביל ב-2007, ועם מגמת עלייה בהכנסות ברבעונים האחרונים.



העלייה במכירות מעידה כי ההחזר על ההשקעה (ROI) של החברה מהיר - כך אמר האגרטי עם פרסום הדו"חות. ואולם בראיון ל-TheMarker האגרטי מודה: "אני לא חושב שפוליקום חסינה מהמשבר, ואם המצב יחריף - אני לא פוסל צמצומים בחברה". החברה נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 1.8 מיליארד דולר.

הסניף הישראלי של פוליקום עבר טלטלה לא קלה. פוליקום מפעילה מרכז פיתוח בישראל בפתח תקווה. המרכז היה בעבר בבעלות חברת אקורד רשתות, והוא נרכש ב-2000 על ידי פוליקום, בסכום של 340 מיליון דולר. במרכז מועסקים כ-230 עובדים, ומפותחות בו מרכזיות התקשורת.



בתחילת 2008 סגרה פוליקום את מרכז הפיתוח שלה ביקנעם, ופיטרה כ-15 עובדים. מרכז הפיתוח הזה היה בעברו חברת הסטארט-אפ MeetU, שנמכרה לפוליקום ב-2002 תמורת 9 מיליון דולר.



"לא עזבנו את התחום (עבודה בשיתוף באמצעות האינטרנט, פ.ו.), אבל העתקנו את הפעילות של מרכז הפיתוח ביקנעם לארה"ב", אומר האגרטי. "מעבר לזה, אני לא צופה כרגע פיטורים נוספים בישראל מעבר למה שכבר נעשה".



משבר נוסף שהתרחש בחברה היה בינואר 2007. ארבעה מנהלים בכירים בחברה בישראל פוטרו, ובמקומם קודמו אנשים מתוך הארגון. בחברה טענו אז כי המשבר נבע מאי עמידה ביעדי הפיתוח. המרכז הישראלי עבר שינוי ארגוני, ומנכ"ל פוליקום ישראל אמנון שחר, ומנהל הפיתוח משה כרמי - עזבו.



כיום מנהל את המחקר והפיתוח משה אלבז, ודן אנגל מנהל את פעילות המכירות האזוריות. בישראל לא קיים מנכ"ל.



"להיזהר מיוטיוב"



הראיון עם האגרטי נוהל בשיחת וידיאו מלוס אנג'לס. האגרטי דווקא מאמין שהמשבר יביא עדנה נוספת להכנסות החברה שלו - השירות שהוא מעניק יכול לחסוך בהוצאות נסיעה של עובדים.



"ארגונים שיש להם עובדים שטסים בין סניפים שונים, לדוגמה ניו יורק-לונדון, ארה"ב-סין וישראל-ארה"ב, יכולים להגיע להחזר על ההשקעה במערכת לשיחות וידיאו בתוך רבעון. לדוגמה, אם ניקח מנהל שטס טיסה ארוכה שלוש פעמים ברבעון, הוא יעלה לחברה כ-52 אלף דולר - כולל הוצאות טיסה, לינה ואירוח. מלבד ההוצאות הישירות, יש לקחת בחשבון גם את הפסד שעות עבודה הנגרם עקב טיסות ונסיעות ארוכות".



טכנולוגיות שיחות וידיאו נמצאות כיום באותו השלב שבו טכנולוגיות ה-VOIP (שיחות קוליות באינטרנט) היו לפני כ-15 שנה, אומר האגרטי. "בעבר, כל הארגונים ידעו כי העתיד יהיה בתקשורת קולית על גבי רשת האינטרנט, אך ארגונים עדיין נמנעו מהתקנת המערכות עקב בעיות טכניות - עלות או הרגלים. כיום, למרות הטכנולוגיות לביצוע שיחות וידיאו ברשת, בחברות הגדולות עדיין יש מחלקה שמשמשת כמשרד נסיעות פרטי".



האגרטי אומר כי למרות המשבר, ארגונים לא מחפשים את המערכות הזולות ביותר, אלא את המערכות האמינות שמספקות תמונה באיכות טובה. לדבריו, "הממשלות רוצות מערכות המספקות תמונה באיכות טובה ועם תקשורת מאובטחת, ולאו דווקא את המוצרים הזולים יותר. בתחום האבטחה, ארגונים לא רוצים ששיחת הווידיאו שלהם תגיע במקרה ליוטיוב, משום שהיא לא היתה מאובטחת".



פקודת מעצר



בימים אלה מתקיים פיילוט בישראל בין השב"ס, בית המשפט המחוזי בתל אביב לבין חברת פוליקום, שבו נבדקת האפשרות להביא עצירים להארכת מעצר בפני שופט באמצעות שיחת וידיאו. התועלת עשויה להיות גדולה בעבור משלם המסים הישראלי, שכן יש צורך להביא כל עציר להארכת מעצר בפני שופט בתוך 48 שעות מהמעצר. ההליך מחייב הקצאת ניידת ושוטרים כדי לבצע הליך שלרוב הוא פרוצדורלי לחלוטין.



אנגל אומר כי טווח המחירים של מערכות החברה מתחיל ב-8,000 דולר לעמדה, כשמדובר במערכות אישיות. מערכות לחדרי ישיבות גדולים יכולות להגיע למחיר של כ-200 אלף דולר.



לפוליקום קיימים מתחרים מכמה כיוונים: ראשית, חברות גדולות כמו HP וסיסקו. בנוסף, ברשת האינטרנט קיימים פתרונות בחינם או בתשלום נמוך, כמו תוכנות המסנג'ר סקייפ ואת ooVoo הישראלית.



האגרטי אינו חושש משירותים אלה, שכן הם פונים לסגמנטים אחרים של השוק. "חברות וארגונים זקוקים לאמינות ולאיכות גבוהה. אין להם את האפשרות לסבול מנפילה של מערכת, עומס או בעיות אבטחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully