וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט החמיר בעונשיהם של עברייני איכות סביבה

מאת עמית בן-ארויה

5.11.2008 / 6:57

קנס של 100 אלף שקל זינק ל-480 אלף שקל



>> בית המשפט המחוזי בחיפה החמיר בשבוע שעבר באופן קיצוני בעונשם של ארבעה עברייני סביבה: קנס כולל של 100 אלף שקל בבית משפט השלום בחיפה זינק במחוזי ל-480 אלף שקל.

האחים עבדו והאני ג'באלי ניהלו עסק לחומרי בניין והובלת פסולת ללא רישיון מ-93'. בשטח ציבורי הסמוך לעסק הפעילו תחנת מעבר לא מוסדרת לאיסוף פסולת בניין, שפעלה במשך שנים רבות. בעשרות ביקורים של פקחי המשרד להגנת הסביבה נמצאה כמות גדולה של פסולת מסוכנת.



האחים ושני עובדים נוספים הורשעו על פי הודאתם במארס 2008 בעבירות של לכלוך רשות הרבים בפסולת בניין, לפי חוק שמירת הניקיון, ובאחזקת פסולת של חומרים מסוכנים ואי ניקוי יומי. עבדו ג'באלי קיבל קנס בסך 45 אלף שקל והאני ג'באלי קיבל קנס בסך 35 אלף. על שני העובדים הנוספים נגזרו קנסות בסך 10,000 שקל כל אחד. כמו כן, ניתן צו סגירה שיפוטי לעסק ההובלה ולתחנת המעבר.



המדינה עירערה על העונש. באת-כוח המשרד להגנת הסביבה, עו"ד הדרה שדלצקי, טענה כי בית המשפט התעלם מכך שניתן להטיל בגין עבירה אחת של לכלוך רשות הרבים קנס של 202 אלף שקל - הגבוה יותר מהקנס שהוטל על כל הנאשמים יחדיו.



השופטים רון שפירא, עודד גרשון וצילה קינן קיבלו את הערעור. "עסקם של האחים בסיוע שני האחרים שיגשג עקב מעשיהם הבלתי חוקיים נגד איכות הסביבה ואלה הניבו להם חיסכון בסכומים גבוהים. המדובר, לפיכך, בעבירות כלכליות ועל כן הענישה הראויה, במקרה זה, היא ענישה כלכלית מכבידה ורצינית שתשיג את מטרת ההרתעה, כך שלא יהיה כדאי להם או לאחרים בעתיד לבצע עבירות מסוג אלה שבוצעו", נפסק.



לפיכך נגזרו על הנאשמים העונשים הבאים: על הנאשם המרכזי, עבדו ג'באלי, קנס בסך 250 אלף שקל ועל האני ג'באלי קנס של 150 אלף שקל. שני העובדים האחרים ישלמו יחד 80 אלף שקל. (עפ 3338/08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully