וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: המסחר ייפתח על רקע עליות שערים חדות בוול סטריט

יעל פולק

5.11.2008 / 7:25

היום צפויות מכתשים אגן ושופרסל לפרסם את דו"חותיהן לרבעון השלישי


יום המסחר בבורסה של תל אביב ייפתח על רקע זינוקים בוול סטריט שנרשמו ביום ההיסטורי בו נבחר המועמד הדמוקרטי ברק אובמה לנשיאות ארה"ב. אתמול חצה מדד את רף 1,000 הנקודות לראשונה מזה חודש. דו"חות החברות לרבעון השלישי מתחילים גם הם לזרום לבורסה וישפיעו על המסחר.

אתמול הסתיים המסחר בבורסה של תל אביב בעליות שערים בעקבות הודעת הממונה על שוק ההון, ידין ענתבי, על התערבות עקיפה בשוק האג"ח: מדד עלה ב-3.4% ל-786 נקודות ומדד הוסיף 3.5% ל-700 נקודות. מדד ה עלה ב-4.3%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.3 מיליארד שקל.



בוול סטריט הסתיים המסחר במגמה חיובית: עלה ב-3.1% לרמה של 1,780 נקודות, הוסיף 3.3% לרמה של 9,625 נקודות ומדד S&P 500 טיפס ב-4.1% לרמה של 1,005 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו עליות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן ירדה ב-0.139% לרמה של 3.765%.

הבורסה סיכמה את חודש אוקטובר עם פדיונות ענק בקרנות הנאמנות המתמחות באג"ח שהסתכמו בסכום ענק של כ-5.4 מיליארד שקל (כ-19 מיליארד שקל מתחילת השנה). לעומתן, הקרנות הכספיות, שהושקו בתחילת השנה, המשיכו לבלוט עם יצירות בהיקף של כ-2 מיליארד שקל - יצירות מתחילת השנה של כ-24 מיליארד שקל.

היום תפרסם מכתשים אגן את דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי. באי.בי.אי מעריכים כי מכתשים תדווח על רווח של 45.4 מיליון דולר - צמיחה של 16% לעומת הרבעון המקביל - וכי הכנסותיה יצמחו ב-20%, ל-597 מיליון דולר. הביקושים בדרום אמריקה ובמיוחד בברזיל, ביחד עם התחזקות היורו, הם שתרמו לתוצאות.

גם שופרסל צפויה לפרסם היום את דו"חותיה. באי.בי.אי מעריכים כי צפויים לה דו"חות טובים המשקפים בעיקר את האינפלציה במחירי המזון כמו גם השיפור התפעולי ברשת.

דלק נדל"ן הודיעה אתמול לפני סיום המסחר כי היא מושכת את הצעתה להחלפת איגרות החוב של החברה מסדרה ג' ו-ד'. בהודעה שפירסמה החברה, נמסר כי "בעקבות פגישות עם גורמים משוק ההון ולאור הפרשנות המוטעית שניתנה לכוונת החברה, החליט דירקטוריון החברה בישיבתו למשוך את בחינת החלופה הנ"ל. ההודעה הביאה לזינוק של כ-20% במניית החברה בשעות המסחר האחרונות אתמול.

מחר תפרסם טבע את דו"חותיה לרבעון השלישי. בוול סטריט צופים כי החברה תסיים את הרבעון ברווח של 70 סנט למניה לעומת רווח של 64 סנט ברבעון המקביל. הכנסות החברה עשויות לצמוח על פי התחזיות ב-22% ל-2.89 מיליארד דולר. המשקיעים בחברה ממתינים לרבעון הרביעי בו עשויה טבע להשלים את רכישת באר ולהפוך לחברה אחרת לגמרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully